Tuesday, April 20, 2010

Värkar och vatten?

Fick en del värkar igår eftermiddag som jag kunde klocka. Det var första gången någonsin som jag känt av den typen av smärta som kommer och går. Känna hur magen blir hård och hur det spänner och trycker över magen och ner i ljumskarna. Kom lite mer slemmis också.

Så vaknade jag av mensvärk (eller kanske fågelsång?) och upptäckte att det var blött under rumpan. Ingen pöl i sängen men det hade gått ner i bäddmadrassen... Så nu ska jag ringa kl. 8 för att få tid hos spec. mödravården för kontroll idag. Barnmorskan jag pratade med på förlossningen sa att det kunde vara så att jag kissat på mig också. Det tror inte jag, det luktade inte kiss och jag har aldrig kissat på mig i sömnen förut. Visst, någon gång kan ju vara den första, men jag tvivlar. Flytningar var det inte heller.

Jag hoppas jag får en tid snabbt, vill gärna komma in och bli undersökt. På så sätt gillar jag sjukhus och vårdcentraler, känns så tryggt med all kunskap och "kontroll". Jag kan nog vara en smula hypokondrisk ibland och vart är det då bättre att vara än på just sjukhuset?

Bebisen ligger i magen med hicka just nu iaf, får se hur länge det dröjer nu.

5 comments:

jessika said...

så spännande ;d den kommer nog nu vilken sekund som helst :D

Linn said...

Åh vad spännande, hoppas att det verkligen är på gång nu! :)

Rebecca said...

Jaaaa, äntligen händer nåt! Nu är det nog på gång tror jag. Håller tummarna för dig idag!

Johanna said...

Oj snart händer det! Lycka till!

helenesskolsida said...

Hoppas det händer något nu!!

Kram!