Thursday, April 15, 2010

Phew

Jag känner mig numera som en en blandning av en stelopererad Lasse Brandeby och en pingvin. Som inte kan kontrollera gaserna. Ja så är det verkligen! Jag vaggar fram och är stel som jag vet inte vad, och fisa det gör jag av bara farten. Har antagligen att göra med att hela kroppen är i "uppmjukningsläge" inför förlossningen. Alla muskler, senor, ligament, leder håller på att bli spaghettimjuka.

Annars intet nytt. Blir lite smådeppig när man läser om alla med BF FÖRE mig (tom borta i maj...) som sitter med värkar eller till och med har fått sina bebisar. Jag börjar ställa in mig på att det blir ingångsättning för mig. Med gel och värkstimulerande dropp. För min kropp verkar inte fatta att bebisen ska ut också. Den skulle nog kunna vara gravid i all evinnerlighet. HAr tid 11:30 hos BM nästa torsdag, den 22/4. Kommer nog att dyka upp, tyvärr.

2 comments:

RebeccaW said...

Usch, jag förstår att du håller på att bli galen, jag är redan lite galen och har 20 dagar kvar! Har du mycket sammandragningar och sånt eller mår du som vanligt? Jag håller tummarna för att det drar igång snart för dig.

Nu ska jag packa om BB-väskan för fjortonde gången...

Helena said...

Får verkligen hoppas att du slipper gå så många veckor över tiden!

Snaaaart får du din belöning i form av en liten guldklimp som läggs mot ditt bröst. Och då är alla gravidkrämpor som bortblåsta!