Friday, April 2, 2010




http://pregnancy.baby-gaga.com/cartoons/cartoon34




Asch, blev ingen dammsugare idag ändå. Jag och Johan blev lite osäkra på vilken vi ska ha, så vi kommer antagligen att beställa från nätet istället - eller så åker vi in imorgon och köper den? Jag bröt nästan ihop där också, när vi inte kunde komma överrens om dammsugare. Jag ville bara att Johan skulle bestämma sig för en, jag orkade inte utan ville bara få det gjort! Och så kom en massa känslor över mig, helt otroligt vad känslig jag är just nu. Tror det är den förestående förlossningen som hänger som ett stort stenblock över mina axlar just nu. Jag är så knäpp, blir knappt glad för de som fött sina barn utan bara avundsjuk, och ser framför mig hur allt kommer gå åt skogen för en själv. Men så är jag ju katastrofinriktad av mig också, har alltid varit. Försöker alltid se värsta möjliga scenario framför mig, för att sedan inte bli besviken om det blir så... Kanske dumt egentligen. Eller jag vet att det är fullkomligt idiotiskt, sedan blir man bara stressad och tänker att man skapar en självuppfylld profetia av alltihop. Och så känns det riktigt elakt mot bebisen att misstro den också. Så nu får det vara slut med det.

Jag ska iaf moppa nu, och sedan klockan 18 har jag tvätt-tid, så då ska kudde och bäddmadrass tvättas. Hade lyckats glömma det. Mitt i alltihop ska jag även kånka upp spjälsängen från källaren och försöka få ihop den, ska bli spännande! Skönt att få vara ensam och trixa med något, försöka själv och känna lite "jag-kan-själv", även om man kanske inte är så vass på det.
Annars fick jag en plötslig släng av trötthet alldeles nyss, så var det inte pre-graviditet, att man bara pang blev trött. Ska se om lite städande och musik kan råda bot på det.

No comments: