Monday, April 19, 2010

BF +7

Dagarna går på något lustigt sätt, trots att man inte kan göra så mycket. Det är synd att man inte kan ta ordentliga promenader eller cykla. Eller att man blir slut efter en timme på stan. Städa är för tungt också. NU när man som bäst behöver saker att fördriva tiden med kan man knappt ligga i soffan för att varenda ställning blir obekväm efter tio minuter!

Idag är det iaf maximalt 2 veckor kvar, är nu i vecka 40+6, är då på 42+6 och längre än så går man aldrig här i Värmland. Tänk, imorgon går jag in i vecka 42. (haha, råkade slinta med ett finger och skrev 412 först...)

I helgen har det varit lugnt, vi var iväg en sväng till svärföräldrarna i lördags. Jag, Johan och min mamma. Johans lillebror fyllde år så det blev en liten visit. Fast nu på lördag blir det det "riktiga firandet" med grillning i trädgården, då kommer vi att vara 17 personer där. Eller kanske 18? Det tror mamma iaf, men jag är tveksam. Det blir då ingen vädursbebis, på onsdag börjar oxens tecken och jag tror inte vi är i hamn innan dess.

Slemproppen började iaf att gå nu i helgen, som marmelad/gelé i konsistensen och vit/gul i färgen. Ett tecken på något om inte annat, även om förlossningen fortfarande kan vara låångt borta.

3 comments:

Tova said...

Du har nog din bebis hos dig riktigt riktigt snart, när du minst anar det ;) skönt att proppen gått iaf, det hann ju inte ens jag märka innan min son föddes, hihi!
Kramar

Helena said...

Är inne och kollar din blogg varje dag för att se om det har kommit nån bebis. Så spännande! Min slempropp hann aldrig gå, den tog de ut när jag kom in till förlossningen.

Tror du börjar få värkar imorgon och har en bebis på bröstet på onsdag. Är lite synsk!

Fru Kohl said...

Min propp gick ganska exakt 2 dygn innan lilleman tittade ut. Från första tecknet till födelse på ungefär 1 dygn. Det kommer när man minst anar det. Tappa inte gnistan