Tuesday, April 20, 2010

Nope

Hemma igen från specialmödravården. Det var inte vattnet som gått, antagligen bara en massa vattniga flytningar (!). Blev undersökt av en kvinnlig förlossningsläkare och en mesig, manlig läkarstudent. Men det gick bra. De kände på magen och konstaterade att bebisen nu är "startklar", de tyckte att den kändes fixerad. Skönt! Fick även göra ett ultraljud för att kolla fostervattenmängden på det viset och det såg helt normalt ut. Man såg också att huvudet låg låångt ner i bäckenet, ryggraden, revbenen, urinblåsan, rumpan och navelsträngen. H*n låg precis som h*n gjort några veckor nu, med ryggen åt min vänstra sida och rumpan under mina revben.

Jag går in i vecka 42 idag (41+0) så läkaren konstaterade att även om vattnet inte gått ännu så är det ju bara en tidsfråga innan jag ska in och föda. Var faktiskt spännande att vandra omkring där, och tänka sig att snart snart är det man själv som ska gå och vagga av och an av smärta, och ligga och skrika här inne. Hörde en bebis, såg en bebis i entrén och såg några sådana där genomskinliga plastsängar. Nu längtar jag ännu mer!

1 comment:

Linn said...

Attans, men nu vet du ju att det är ganska nära i alla fall. :)