Sunday, March 20, 2011

Julafton

Tog en tidig promenad runt 9:30 för att få röra på mig lite, trodde aldrig att Majken skulle somna så tidigt men det gjorde hon. Hon sov i över en timme och vaknade på hemvägen, skönt! Sover gör hon just nu också, efetrmiddagsluren.
Efter promenaden förut gick jag ner i förrådet för att rensa/ta reda på alla kläder och leksaker vi fått. Majken har 6 äldre kusiner, 5 tjejer födda 94, 02, 04, 06 och 07 samt en kille född två månader innan Majken 2010. Vi har alltså ÖVERÖSTS med kläder och leksaker från kusinerna, främst i strl 86 och framåt. De kläderna tog jag alltså upp ur förrådet idag.

Gick igenom dem nere i källaren och lämnade ett hundratal plagg som var strl 98 och uppåt typ, de tar vi upp när det blir dags för dem. Strl 80-98 tog jag upp. Men det är så olika det där med strl, fanns plagg i strl 86 som såg enorma ut, och tights i 104 (!) som hon absolut kan ha nu.
Det blev en hel del kläder kan jag säga, här nedan ser ni kartongen jag tog upp, det är en flyttkartong från IKEA proppfull med kläder:


Yeey!!

Några favoriter:


Sockersöt.


Finklänning med tyllunderkjol.

Det märks att det bara är tjejkläder hon ärvt, nästan enbart rött/mönstrat/rosa. Men men, det är ändå väldigt fina kläder. Jag lär också uppväga med andra färger... Mina svägerskor är väldigt olika och det märks lite i kläderna, en är väldigt prinsessig/odd molly/rosa medans den andra är mer "ur och skur"/pippi långstrump/gummistövlar.


Underbar Meandihatt (fanns en klänning i samma mönster, dock i strl 114 så det är ett tag kvar tills den kan användas) och docksöt kjol. Här nedan provar hon dem samtidigt som hon leker med lite leksaker vi också tog fram. Det fanns nämligen en lite mindre kartong fylld med leksaker och böcker! Tänk vad vi hade där nere, vi gick aldrig igenom det när vi fick det eftersom det var över ett år sedan. Hon var ju inte född än, kändes onödigt att gå igenom dessa enorma kläder (tyckte man då) och aktivitetsleksaker.





Nu behöver vi inte köpa nya kläder på några år! ;-)

No comments: