Monday, March 7, 2011

En unge i minuten

Självklart satt jag och tittade på nya "En unge i minuten" igår på fyran. Jag älskar förlossningsprogram och svenska diton i synnerhet, känns så mycket närmare och så blir det lättare att relatera förstås. Minns när jag var liten, kanske 6-7 år, och ville låna hem böcker om förlossningar från biblioteket. Mamma sa att "nej det kan vi inte för då kommer folk att tro att jag ska få barn";) Besviken blev jag och visst förstår jag mamma, men hade det varit jag hade jag nog skitit i vad folk "trott".

Sådana här program får mig att uppskatta min egen förlossning som jag nog skulle beskriva som en dröm i jämförelse med vad man ofta får se på tv och vad jag personligen hade förväntat mig. Men så ska jag ju alltid intala mig värsta möjliga scenario också...

___________________________________________________
Idag är det fortsatt underbart vårväder ute och jag och Majken har varit på utflykt hos M. Mycket trevligt! Skönt också att komma upp tidigt och få igång dagen tidigt. Majken har fått 7 som en sorts "standardtid" att vakna och inte mig emot, det känns alldeles lagom.

2 comments:

Anonymous said...

Visserligen pratade vi om detta idag, men Gud vad spännande det är att läsa "förlossningsberättelser" och jag är så impad av dig som orkade vara hemma så länge. Till mig sa bm och uskan att om det inte varit med så hade de aldrig trott att jag precis fått barn när allt var klart och det är så skönt att det faktiskt gick så lätt.

Therese said...

Jag tror att min kusin och hans tjej kommer att vara med i ett avsnitt av en unge i minuten.. Tyckte att jag läste en massa kryptiska statusuppdateringar under förra avsnittet så nu blir det till att hålla koll efter Lena och Niclas!