Wednesday, March 30, 2011

Hej!

Usch, går bara och våndas över hur mycket jag har och skriva så därför blir det inget skrivet.

I fredags var jag och Majken på Banrmässan här i Karlstad, mötte upp T och F ochgick runt och kikade. Blev en myycket längre dag än jag räknat med, 9:45 började vi köa för att komma in och efter 14 var vi klara! Jisses. Var jättekul, mycket att titta på och så var två av familjerna från familjen annorlunda där, blev lite "starstruck", kul att se att "de finns på riktigt"! Var familjerna Ilmrud och Norrström. Blev inte mycket shoppat, en pipmugg från NUK (superbra) och en dregglis från det här underbar märket, hade kunnat ta med mig alltihop därifrån...
Sedan tog vi bilen direkt till Willys för stoorhandling (gick på över 1600:-, har aldrig mathandlat för så mycket förr) och ett snabbt mellanmål vid kassorna. Majken hade även ätit på mässan, jag hade inte ätit sedan frukost och var fruktansvärt hungrig. Väl ute vid bilen hade jag fått knö in alla kassar bak i baksätet (kassar för 1600, ganska mycket alltså...) och så bara, var är bilnyckeln?!? Ut med kassarna på skitiga asfalten, oj akta äggen, vart är nyckjäveln... Ja just ja, då låg den i framsätet! Så in med varorna, då kom jag på att var tusan är börsen? Fick göra om alltihop och hittade tack och lov börsen till slut. Någonstans i den här sörjan ringer svägerska L och undrar om inte jag ska till stallet idag, vi ska var där runt 16. Ja men absolut säger jag som verkligen vill dit, klockan är strax 15 men visst hinner vi hem för att äta både Majken och jag, byta blöja, gå ut med hundarna... Det blir hemfärd, urpackning av bebis och frysvaror (resten fick vänta, det gick liksom bara inte) Speedmatlagning, kasta i mig maten, värma mat till Majken och få i henne den. Phu! Så iväg till stallet där vi fick hämta andan lite. Ledde A i 45 min, varav mååånga minuter trav. Haha, lite kul men usch så jobbigt :) Strax efter 17 stack vi iväg, Majken hade ju inte hunnit sova sin eftermiddagslur än och nu var det ganska sent. Vi tog bilen bort till Borgvik (ca 4-5 mil) för att hämta pappan, och hon sov under tiden. Däckad. Jag hade också sovit om jag var hon. Spenderade resten av kvällen hos svärisarna innan vi kom hem runt 21, var bara att bära upp Majken från bilen, sovandes. Skönt.

På lördagen tog jag och Majken en liten stadstur, käkade skagenbaguette inne på ett amningsrum ;) och bara mös. Tog en sväng till Våxnäs också, för att kika lite i Second hand-butikerna där.

På söndagen tog vi en tur till Sunne. Men suck alltså vad sur jag blev på svärfar. Alltså, hur smart är det att ta med en 11-månaders på långresa i bil (10 mil enkel väg) om man inte ens ringt och hört om den man ska hälsa på är hemma??!! Självklart var gubben vi skulle till inte hemma så det blev en längre tur borta än vad det skulle blivit. Sista 5 milen hem skrek Majken nästan hela tiden, konstigt då det blev en sådan upp och ner-dag...

Nu har vi varit på öppna och Majken ligger och sover, ska väcka henne nu så det inte blir så sent i natt. Hon går fortfarande på vintertid tror jag.

No comments: