Wednesday, March 9, 2011

Det var öppet!

Och så kul att återse alla efter förkylning och snoriga näsor :) L och E hade vi inte träffat sedan innan jul (!!) så det var en mycket större tjej med mycket mer hår vi fick se nu. Och Majken hade ju också växt och blivit stor, tyckte L.
Först var Majken lite blyg och ville helst stå med ansiktet inborrat i mig och med ryggen mot de andra. Då och då kikade hon mot dem och till slut hade den första spänningen släppt. Då stack hon iväg och pillade på varenda liten leksak, gärna de som de andra bebbarna hade.

Annars har dagen bjudit på dubbelhandling (gick två gången eftersom jag bara hade barnvagnen) och en snabb tur in till stan. Blev sockar till J och hårsnoddar och hårnålar till mig. Alltså, vem är det som äter hårnålar? Våran hund? Fast usch, jag borde inte visat mig ute idag... Min pincett är borta sedan någon vecka, och ja ni kan ju tänka er hur mina ögonbryn ser ut. På lokala affärn hade de ingen, och så glömde jag otroligt dumt nog när jag var på H&M. Kom på det när jag var hemma och bara:... duh!! Nej imorrn ska jag iväg på ärenden och då får jag banne mig skaffa en, kan ju inte gå runt såhär.

Åt en semla idag också, och en räcker, en om året är min melodi det :)

Känner mig löjligt ivrig över vårens ankomst, snälla kom kom vackra vår! Men tänk hörrni, snart sopar de gatorna och man går ute med tunn vårjacka och söta sneakers :)

2 comments:

Linn said...

Hehe, våren känns lååångt borta här just nu. Vi har typ snöstorm. :P

Linn said...

Ja våren är fantastisk och det är SÅ skönt att slippa overallen på Elise och bara ta på en jacka. Mindre bråk, nöjd mamma. :)