Thursday, March 17, 2011

Dåligt bloggande!

Suck och förlåt! Har haft huvudet på annat håll. Och nu när jag skulle posta nästa bild i min "bildlista" så hittar jag inte kameran... Men det kommer!

Igår var jag och Majken på öppna och hade det trevligt, idag träffade vi samma gäng igen( (föräldragruppen) för en sista "träff" genom BVC. Men suck så onödigt och stelt det kändes. Vi känner ju varandra hyffsat bra och pratar om allt möjligt på öppna, så kommer vår stela, blyga, förnäma och mesiga bvc-sköterska in och ska "diskutera och ställa frågor"... Alltså det går ju inte, Hon kan ju knappt prata inför grupp, dra igång en diskussion. Och vi kände att det som togs upp hade vi stött och blött hur mycket som helst innan. Blev en ganska märklig stämning.

Efteråt for vi hem för lunch innan det var iväg till stan, skulle köpa en grej till mamma. Som blev fel men kanske rätt ändå, vi får se.

Ett av barnen i föräldragruppen kan stå helt själv några sekunder åt gången nu, så häftigt! Känns helt otroligt att Majken en dag ska kunna det. Damen sover förresten för natten, skönt. Då träffen tidigare var mellan 10:30-12:00 (Majkens ordinarie sovtid) så gick vi upp lite tidigare så att jag skulle få henne att sova strax innan 10. Det fungerade sådär och Majken fick sova mellan 10:15-10:40, alldeles för lite egentligen... Så när vi var på stan däckade hon ganska fort och sov mellan 13:15-14:00, i vanliga fall blir eftermiddagsluren mellan 15-16. Så hon var allt trött nu på kvällen, och efter lite lek och gos somnade hon i min famn, ammandes. Men usch så ont det gör, nu dröjer det inte länge innan jag slutar...

Imorgon är det fredag (!) och på eftermiddagen blir det träff med T och F för än tripp till Mariebergsskogen, ska bli superkul! Undrar hur Majken reagerar när hon får se stooora djur, hästar och kor, getter och får. Marsvin och fiskar och en massa andra djur har de också. Gött!

No comments: