Thursday, June 7, 2012

Thursday

Jisses, nu har kläderna börjat se ut som på min tid, aka the nineties!

Lindex Shop Online - Tunika


Jag är så dålig på att blogga, jag vet. Tycker självt det är trist att inte dokumentera. Hursom.

Igår den 6 juni hade S - min vän sedan länge - BF för sitt första barn. Ingen bebis inom synhåll än så länge. Men ändå. Är jag knäpp som tycker att det är sjukt spännande när ens kompisar ska få barn? Jag blir så involverad rent känslomässigt och hjälpmässigt, jag vill råda, tipsa och hjälpa. För jag har ju varit där själv.
 Men nej, jag är ingen mupp som ringer varje dag och säger att såhär ska man göra och såhär ska man inte göra. Men jag vill ju ändå hjälpa, för lite lär man sig väl efter en fl och två år som mamma?
Det är inte för inte som jag en dag vill bli barnmorska.

Längtar så efter att få åka upp till Örnsköldsvik i sommar och inte bara träffa S men liten bebis utan även A med sin nya lille plutt som kom i april. Och så ska jag njuta av att ha bebis på håll, se och hålla men inte behöva ta hand om ;)

S tar det här med bebis på G hela med ro, hon är cool. Och hon bytte till sig vagnen mot en vinflaska. Så ja, på vagnpunkten fick jag väl hålla tyst, jag som ni kanske vet älskar barnvagnar ;) Apropå barnvagnar ska jag ut och langa en just nu!

Btw, jag har sommarlov nu! Och imorgon joinar Majken mig. Vi börjar inte förrän slutet av augusti.

1 comment:

Linn said...

Du är inte ensam, tyckte det var sjukt spännande när du väntade Majken också. ;) Härligt med sommarlov, passa på att njuta nu! Jobbar du något i sommar?