Tuesday, June 19, 2012

Emmaljunga 2013

Har läckt ut till Elins barnvagnsblogg, tjoho! Sitter och skriver med 30-talet andra på mitt vattenhål "Barnvagnar" (grupp på FB) om de här nyheterna. Vilket kan sammanfattas som höga berg och djupa dalar...
Here you go, alla intressenter ;)

LÄNK

Det riktigt muppiga var i fredags då jag gick till barnens hus. Först påpekade jag att de satt på fel däck på en Scooter S som stod framme (samma som jag har, och de hade satt på svarta däck istället för vita). Sedan började jag prata med en försäljare (en tjej som flyttat från BP till BH, jag köpte min scooter s av henne) och berättade om att EL nu ska komma ut med en tvilling/syskonvagn med individuellt ställbara sitsar, och vinterdäck till Brio Go... Hon hade ingen aning.

Nörd... jag?

4 comments:

micksan said...

Spännande att få se Monkeyn IRL sen (fantasilöst namn dock ;) ). Undra vad prislappen på den hamnar.

melanie said...

Lite fjantigt att dom tycker den ska heta Monkey dock ;) Känns lite för copycat till Donkeyn. Vi köpte vår Donkey på Köpbarnvagn, där har dom ju ingen aning om nåt. Inte vad maxvikten är på olika vagnar och plus att dom hade monterat den fel när vi hämtade den. Amen suck, är inte detta erat jobb eller? Och nyss köpte vi ju en Chicco därifrån till Moa, kom hem och sufletten är helt och hållet sned. Så störande. Då måste man väl få byta vagn, trots att den är använd eller? Du som vet menar jag;) Dom visste inte maxvikten på den heller föressten, 18 kg trodde han men det stämmer ju inte heller. Förstår inte hur dom inte kan veta, när dom jobbar med det?!

Anonymous said...

Oj, vad förvånad jag blev nu när jag läste melanies kommentar ovanför. Tycker alltid vi fått skitbra hjälp på köpbarnvagn och att de (nästan) alltid vet vad de pratar om. Förutom bilstolar, där var det eget research som gällde ;)

Anonymous said...

Köpbarnvagn brukade vara bra förr, men det är t.ex en ny där (ny för mig iaf) som jag inte litar på för fem öre... Denne verkar inte veta alls vad h*n snackar om. Ändrade åsikt flera ggr om vilken vagn H*n tyckte var bäst när vi skulle ha en ligg-/sittvagn i höstas.

Surfar runt efter en ny barnvagn till lillen, ska ha en Scooter 2.0. Funderar på att vänta tills de släppt 2014 års modeller. Men jag undrar om du vet; Har årsmodell 2013 sånt där soltak som jag läste i någon annan blogg? Och hur är det med bältena, är de ännu i en enda position så man måste köpa till minimizer, eller är de justerbara direkt i vagnen som på ett par andra modeller från och med i år?

Maila mig gärna! bluejohanna@hotmail.com