Sunday, May 15, 2011

Yes

Det här med Majkens sovrutin går så bra så jag är rädd för att skriva om det.

Två nätter i rad har hon nu följt det här mönstret: Efter pyjamas, välling, saga, borstning av tänder ja ni vet så lägger jag henne ner i sängen, varpå hon inte sätter sig upp, hon ligger still och ser nöjd ut. Sedan när jag går ut (efter att ha pratat om att nu ska du sova osv.) så har hon grinat till lite, men sedan direkt slutat när jag inte är i rummet längre. Då börjar hon istället leka lite för sig själv, pratar, grejar med en mjukisskallra (morotskaninen), bankar med handen i väggen (ok, kanske inte så bra) och så i ungefär 10 minuter. Lugn och nöjd. Sedan blir det tyst i ca 5 min vartefter hennes obligatoriska smågnällande börjar, ehuhöhöhöh låter hon i princip alltid precis innan hon somnar.
Sedan sover hon, jag går in och lägger på filt/täcke och går sedan ut.

Jackpot!


Hon har verkligen börjat förstå att hon kan somna själv, att det varken är vits med eller behov för att skrika. Det går ju så bra och är så mysigt där i sängen, trots att man är själv.

Bebis= :)
=
Föräldrar= :)

1 comment:

Anonymous said...

Vad underbart! Måste vara himla skönt :) huset ovanför förresten är mitt drömhus just nu. Tänk om man hade 3 miljoner liggandes...