Saturday, May 21, 2011

Det går åt rätt håll

Jodå det ser bättre ut för oss, men gårdagen var inte kul. Både jag och Majken spydde av att bara dricka vatten eller proviva, så känsliga var vi. Inge kul att spy när man redan har spytt allt som går att få ut :-( Ont i magen hade jag som bara den, kände mig inte direkt "illamående" (ni vet som man känner sig när man är åksjuk) men hade så hemskt ont i magen, hur Majken kände det vet jag inte, hon var tack och lov lugn och glad hela dagen.
Idag känner jag mig febrig och matt, Majken mår som vanligt, fast vidare matlust har ingen av oss. Vi vaknade 5:45 (somnade innan 21 igår) och sov sedan mellan 9-12, nu sover hon igen. Lever gör vi av skorpor, vatten, te och så fick hon lite gröt imorse. Skulle ge henne mat nu också för någon timme sedan men det blev tvärstopp, hon var ju trött och när vi la oss i sängen var hon så ledsen och grinig men lyckades somna efter bara 5 minuter. Trots att vi har mått dåligt båda två har vi haft det himla mysigt, hur knäppt den än må låta. Vi har struntat i alla regler och måsten, knaprat skorpor i sängen och soffan, druckit söt proviva och bara gjort ingenting. När vi har sovit har vi sovit tillsammans i stora sängen, hon har bökat runt ett tag, dragit mig i håret och sparkat lite men sedan somnat så lätt. Mitt i allt det eländiga känns det som att vi har kommit varandra närmre.

J åkte ut till Borgvik igårkväll för att slippa bli sjuk, men tji fick han. Svärfar ringde förut och sa att J också är dålig nu...Bara att hoppas att övriga familjen därute slipper, men det vette gudarna, det här var en himla aggressiv magsjuka, mamma tippade på en variant på vinterkräksjukan.

Jag var ju som vanligt på öppna förskolan i onsdags eftermiddag, sedan tänkte jag i torsdags att vi kan ju gå i dag också. Knallade ner och när jag kommer fram ser jag en lappa på dörren där det står: "Öppna förskolan stängd pga. smittsam magsjuka" Jippie, bara att vänta och se. Och så blev det. Kan tänka mig att våra kompisar där också ligger hemma och mår pyton just nu, huvva :-(

Nej, tänk vad mycket man kan skriva om något så dumt. Jag ser fram emot ett Lisebergsbesök nästa helg (hoppas) och med tanke på denna helg så borde man ju gå fri då, från eventuella spyor iaf :-) Eller ja, E vill ju få med mig på vissa attraktioner jag känner mig tveksam inför, så...

2 comments:

micksan said...

Hualigen, inte kul med spyerier. Hoppas ni piggnat till er nu!

Saga började gå som ganska lagom före hennes 1 årsdag, så 1,5 månad är det väl hon knatat runt hittills. Är som ganska skönt. :)

Johanna said...

Usch då! Tur att ni är på bättringsvägen iaf..!