Sunday, May 22, 2011

Veckan from hell

Ja den här veckan har varit allt annat än rolig. Började redan i måndags med "oh shit det är inte sant vad fan gör vi nu", gick över till helgens illamående/sjuka deluxe som vi fortfarande inte återhämtat oss från och toppas nu av att vattenledningen som förser vårt område här i Karlstad med vatten åter igen har fått en läcka!

Alltså det är inte klokt, jag har bott här i två år och redan har det här inträffat ca 3 gånger, ungefär 2 gånger fler än vad jag varit med om tidigare i mitt liv. Nu var vi alltså utan vatten i kranen idag, vi var dock och fyllde en 20-litersdunk med vatten ur en tankbil förut som vi har kunnat ta vatten ur.
Nu har vattnet kommit tillbaka, men det verkar inte bättre än att vi måste koka vattnet till på onsdag. Alltså allt vatten, tom det man använder till tandborsten. Tack gode gud för att vi har diskmaskin iaf, för sist det blev så allvarligt att man var tvungen att koka så hade vi ingen utan var tvungna att KOKA DISKVATTNET. Som att det inte är nog drygt att diska ändå!

Nej nu hoppas jag på regn efter solsken och en betydligt mindre bitter Sandra.

2 comments:

micksan said...

Det andra rummet är dessvärre lite mindre, så därför är planen att hon får rummet vägg i vägg med vardagsrummet. Men jag tror inte ljudskillnaden borde vara allt för stor. Vi får väl se :)

Anonymous said...

Ja jisses, det här med vattnet är inte alls kul. Din vecka låter inte alls som någon höjdare.., hoppas nästa blir bättre! Och att proverna på vattnet inte visar något så vi slipper koka och kan bada bebisar utan problem!