Saturday, May 7, 2011

Inget Gbg

Nej, det blev lite väl tight och våra resekompisar hade lite lite i kassan. Men nu siktar vi på den 28, det datumet kan vi allihop!

Idag blir det istället 4-årskalas i Grän, så studsmatta ska hoppas och så ska vi förhoppningsvis få njuta av solen :)

Igår såg jag Twiligt på ettan, första gången jag såg den, typ sista på planeten känns det som. J ville inte först "nej inte en tonårsfilm", "spela roll sa ja, skitsamma vad det är". Jag är less på att man ska dela in i allt i få/inte få. Färger på kläder, saker man ska gilla/inte gilla. Som det ju är med allt. Som mina ponnysar, bara för att jag har ett gäng MLPs är jag ingen knäppis! Finns så mycket fördomar om att man inte kan släppa sin barndom, är psykiskt störd eller gud vet vad... Mina ponnysar är konst för mig, de står i sina vitrinskåp och är bara allmänt vackra. Och värdefulla dessutom, på fler än ett sätt.
Hur som helst, filmen var riktigt bra! Åh vilken romantisk film, satt och blev alldeles tagen. Och att Edward är snygg, det visste jag ju redan. Lite mer romantik J tack, det skulle inte skada. Han gillade förresten filmen också, kul! Och fördelen med att vara sist på tåget är att man ju kan hyra alla efterföljande filmer nu och se på en gång, slipper man vänta på biosläppen ;-)

Nu, fixa iordning mig inför kalaset, första stoppet blir barnens hus, J ville kolla på svärd och sköld åt busiga G.

4 comments:

J said...

Nejdå, du var inte sist- jag var för trött för att se den igår så jag är fortf. kvar ;). MLP ÄR konst! Vem tjafsar om det? Det är ju hur fint som helst, önskar att min syrra inte målat nagellack på alla eller förstört dem på annat sätt för vi hade sjukt många. Orkar inte heller ta tag i det seriösa samlandet som jag påbörjade för några år sedan men sedan avslutade ungefär lika snabbt... Ebay är ju en guldgruva!

Linn said...

Twilight, yey! :D Nu har du bara New Moon och Eclipse kvar, sedan kommer Breaking Dawn part 1 på bio i november. ;) Och MLP är konst, no doubt about it!

RebeccaW said...

Älskar Twilight, känner mig som 15 igen när jag ser den =)

Isak sover ca 45-75 min på förmiddagen och ca 90 min på eftermiddagen. Han sover mycket och bra just nu.

Hur går det med amningen? Har du slutat nu?

Carin said...

Sandra, läs böckerna, se inte filmerna! OK, filmerna är bra, men böckerna är magiska! De är lättlästa och magiska och man blir kär! LÄS BÖCKERNA! ;)