Thursday, May 5, 2011

BVC

Dagen började med regn som tack och lov gick över till uppehåll. Vågade mig utan innan lunch och gick en skön promenad med Daphne och Majken, sistnämnda sovandes. Det är faktiskt himla skönt att ara ute när det nyss regnat ute, dofterna, känslan, den lite krispiga kylan..

Nu om några timmar ska vi iväg till BVC för 1-årskoll av Majken samt vaccination. HAde även tänkt fråga BVC-sköterskan om någon bra sömnmetod, hört i föräldragruppen att de ska ha en broschyr om 5-minutersmetoden, värt att fråga iaf...

Det här med amningen också, det ska jag ju sluta med, det blir liksom inte av bara. Har börjat fundera på om jag verkligen vill sluta, för på sätt och vis är det ju mysigt för mig och Majken och väldigt praktiskt och lättsamt när man vill få henne att somna. Så det är väl av lathet kanske jag inte lyckats sluta än? Men nej, sluta ska jag banne mig. Är less på att hon ska gå och dra i min urringning och låta "huhuhuhu". Jag känner att jag gjort mitt nu på så sätt, dags för fas 2 eller vad man ska säga. Men som K sa igår i föräldragruppen, man måste ha BESTÄMT sig innan man kan sluta. Annars märker ju ungen det och man själv blir tveksam.

Jag tror att det här blir min sista "amningsdag", inte utan att det svider lite i hjärtat på mig...

1 comment:

Anonymous said...

Hoppas det gick bra på BVC med vaccination och allt. Fick du något råd om nattningen? Blir väl tid att diskutera det hela imorgon antar jag :)