Saturday, May 14, 2011

501:a inlägget

Åh vilken vecka! Blev ju en glass i solen där i tisdags, men lakritsen var en besvikelse, smakade inte alls gott utan snarare som hostmedicinen gjorde när jag var liten... Fick slänga bort det sista, ska man äta glass ska det ju vara gott! Sedan i onsdags var det öppna förskolan och så tvättade jag på förmiddagen. I Torsdags var jag iväg på "Öppna förskolans dag" på ¤H-gården, var där med min föräldragrupp, ganska stor besvikelse tyvärr, Mariebergsskogen är tusen gånger bättre. Fler djur, mysigare, träd att gömma sig under. På 4H fanns det typ inte ett enda träd! Sen for jag runt och loppisfyndade en tavla och lite dockvagnsgrejer till (Mig) Majken. Farligt att ha en hyfsat rymlig bil när man är ute sådär, svårare att handla när man tar bussen...

Igår for jag runt som en skottspole (första gången jag skrev det tror jag, fick kolla upp) på Bergvik, IKEA, Coop, ICA Maxi, sedan Coop igen, Sommarlagret, Stuvbutiken, Solareturen... Var på jakt efter den perfekta lagom billiga, lagom stora, fällbara och bekväma balkongmöbelgruppen. Visade sig vara svårare än jag trott. Gav upp och tänkte att jag tar det här med J på söndag, får han passa på och provsitta han med. Är ju ändå fler än jag som ska sitta på dem. Var allt lite sur ändå att jag inte fick tag på något, jag hade tänkt få tag på möbelgrupp, matta och pelargoner och fixa till balkongen på eftermiddagen. Nu blev det inte så, hann springa in på Blomsterlandet och sno åt mig 4 pelargoner (för 100:-) runt kvart över tre, skulle ju hem och sedan börja jobba fyra! Men jag hann, och mormor tog Majkis.

Nu har jag jobbat till fyra idag och kom hem till en tom (!!) lägenhet, inte klagar jag! Visst. jag ska vara glad som öht har en sambo och en dotter, men fasen vad skönt det är att vara helt själv. Är inte ofta det händer kan jag intyga.

Fast verkar som att sambon glömt en påse här ihallen med ombyte. blöjor och HIPP-burkar i... Undrar hur det går för dem. Äsch, det fixar han SJÄLV.

Nu ska jag iväg och handla, kylskåpet gapar tomt.

No comments: