Thursday, May 26, 2011

Mobiltelefon

Sitter och läser om mobiltelefoner på prisjakt och på olika tillverkares hemsidor. Och herregud vad jag känner mig som en stofil, allt verkar handla om internet på mobilen, är jag den enda som aldrig använt internet på en mobiltelefon?

Android fick jag slå upp på Wiki, det är alltså en operativsystem. Hm. Internet vare ja. Men det måste man ju betala för antar jag. Jag har ett sånt där gammalt kontantkort från Halebop där jag laddar med pengar och ringer/sms:ar för dem. Måste man ha abonemang om man ska ha internet?

Hur gammal var jag nu igen, 67... nej 24.

1 comment:

Linn said...

Du kan ha 3G (internet) utan abbonemang, men det blir lätt snordyrt. Annars kan du ju surfa med wifi, men då är du ju beroende av att det finns trådlösa (gratis) nätverk i närheten. Jag använder wifi när det går, på skolan t ex, men går över på 3G om det inte finns wifi. Jag valde till surf till mitt abbonemang när jag köpte iPhonen. Trodde inte att jag skulle använda telefonen till att surfa så mycket, men det blev som en helt ny värld när jag fick den på posten. Allt beror ju på vad du är ute efter, och många mobiler är ju så mycket mer än bara mobiler idag. :)