Monday, October 11, 2010

not a good day

Nej med inflammerat tandkött är det inte så bra :( Har haft det en gång förut bakom samma visdomstand, två år sedan, och nu var det dags igen. Kan knappt gapa och ännu mindre äta, så 13:50 ska jag vara hos tandläkarna här i stan för att få lite hjälp med det här. Ringde "vanliga" tandläkaren som sa att de inte kunde ta emot mig, de sa att jag fick ringa 112 (!!) för att be om jourtandläkare här i Karlstad. Måste säga att det tog emot lite att ringa 112 för min mun, men det var ju så jag skulle göra så.

Majken ligger på golvet och är missnöjd, inget som duger nu. Jobbigt att vara på golvet, tråkigt i babysittern.

Usch vilken skitdag! Om ändå Johan vore hemma, såklart är det just den här månaden han inte är ledig måndagar. Tack och lov kan Linn hjälpa mig med Majken när jag är hos tandläkaren.

4 comments:

Rebecca said...

Stackars, stackars dig! Och extra jobbigt att du måste ha Majken själv idag!

Jag fick en inflammation bakom en visdomstamd när jag var gravid, det var hemskt! Jag kommer ihåg att jag tänkte att det gjorde nog lika ont som att föda barn (sen födde jag barn några månader senare och det var värre). Jag tog såna där dunderAlvedon, 1 g, och de hjälpte så att jag i alla fall kunde somna på kvällen. Sen fick jag penicillin och då försvann det nästan direkt!

Skumt att du skulle ringa 112...

Anonymous said...

Stackare! Har också haft en inflammation bakom en visdomstand, och fy vad hemskt det var. Tack och lov drog de ut tanden efter det.

Hoppas du får hjälp hos tandis och att det går över snabbt!

Linn said...

Huvva, sånt där gör så ont! :( Hoppas att du får ordning på det snart.

Towe said...

hade också tandköttsinflammation för ett par veckor sedan och det är fortfarande inte helt bra - ont ont ont!