Saturday, November 12, 2011

Second Hand Love!

Sandra - Säffle - Second handinvigning - älskade stora Citroen Xsara Picasso = Underbara saker att köpa!



Brio från ca 84, med dyna och fotsack - älskarn! 100 pix. Kunde inte låta bli. Men den får stå i cykelrummet för vi har inte plats i lägenheten eller i förrådet.



Ser ni vilken liten pärla!? Uttertyg i manchester och insida i mönstrad plast/galon, följde även med ett underbart sött bäddset och en vagnsleksak. Tyvärr saknar den sufflettspännen men det tänkte jag fixa med snöre. Okänt märke.





Titta, skulle langa in allt från vagnen och la dockisens liggdel i Brion, passade perfekt! Synd bara att Brion inte har fullt liggläge, liggdelen låg snett.

Sen hittade jag en helt uunderbar fåtölj, man ser tyvärr inte hur skön den är att sitta i men det kan jag lova, att man sitter perfekt i den.
Officiellt är den min mammas (hon älskar orange, eller är i en orange-fas iaf) men jag vette tusan om jag kan släppa den...







Majkens första pulka!

En muppig sak är att jag halvvägs till Säffle kom på att J glömt vår Nitro i bagaget...
Trodde inte jag skulle komma hem med allt när jag väl stod där nere och insåg hur mycket jag ville ha, men det gick superbra! Två barnvagnar, dockvagn, plock, hundbur (iofs väldigt liten modell till vår lilla Daphne) samt en fåtölj fick plats utan större bekymmer :D
Men så flyttade jag Majkens barnstol till framsätet och fällde hela baksätets ryggar. Det smarta med vår bil är att man dessutom kan ta ut alla baksätets 3 stolar om man från början vet att man ska frakta mycket. Underbart.

Det bästa är att allt var snorbilligt, älska Second hand! Unikt och billigt.

Utöver detta köpte jag en Helly Hansen-tröja (40:-) till J i Julklapp, en sådan där orange ni vet, precis vad han vill ha dessutom, en keramiktavla med fågel på till mamma (hon samlar på dem, 55:-), 7 pepparkaksformar (1:- st), en Playmates buss med tillhörande gubbar till Majken (julklapp, 35:-), en babypulka (30:-) och en gammal MAMA-tidning.

Hittade dessutom en likadan babysitter som den som jag köpt (Brio 80-tal), och ni som läst här länge vet hur mycket jag älskar den. Den jag hittade idag hade tyvärr fult "tidigt 90-talsmönster", men jag skulle ju inte ha någon.
Såg en tant stå och kika på den sedan och sa lite snabbt till henne hur bra den där sittern var, att jag köpt en ny för 500:- som min dotter satt som en ostkrok i men att hon suttit super i den där gamla Brion.

Såg henne sedan i kön med den! :D


Fast kanske det härligaste med hela dagen var att åka de 12 milen tur och retur till Säffle. Ensam i bilen med underbar musik (P3) på hög volym. Det var lugnt på vägen och jag bara körde och fick tänka ifred. Älskade älskade ensamtid.

Jag var för ovanlighetens skull tidsnegativist och startade redan klockan 7:30, affärn skulle öppna 10, invigningen starta 9:30. Har aldrig kört själv till Säffle så jag visste inte vad jag hade att vänta riktigt.
Jag var framme 8:25!! Så jag satt i en iskall bil och surfade på mobilen, vet inte vad jag gjort utan den.

Nej nu ska jag väcka en tjej som sovit aaaldelles för länge.

2 comments:

carolina - med Lo:s syskon i magen said...

Brion var väl UNDERBAR! vad vill du ha för den? ;-)

Sandra said...

Nej du Carolina, den får allt stanna - den är underbar att köra! ;)