Saturday, October 29, 2011

Våran källare är en skattkammare

Igår morse shoppade jag lite välbehövligt åt mig själv för en gångs skull på HM. Hade 20% men det blev dyrt ändå.

Igår natt (jag var uppe för länge...) gick jag ner och shoppade i vårt källarförråd. Det var gratis!
Jag har fortfarande inte gått igenom alla papperskassar och flyttkartonger med kläder där nere, och när jag ändå var nere för att leta reda på Majkens overall och våra vinterjackor så kikade jag igenom lite.
Pyjamaser, vantar, vinteroverall, höst-vinterjackor, underkläder, tomte-set, stickade tröjor, vanliga tröjor, t-shirts, skor, stövlar, mössor, skridskor (!), tights, nattlinnen, jeans... Nu är ju inte allt i Majkens nuvarande strl, men en hel del fick vi med oss upp! (en hög på 1x1 meter ung.) Bland annat två par vinterfodrade vantar och ett par fleecevantar som är perfekta för henne nu, alla paren är också tumvantar, perfekt!
Haha, nu kom Majken ut här i sin röda pyjamas med en sådan där jordgubbsmössa på huvudet! Hon har minsann gått igenom kläderna nu på morgonkvisten...

Hittade också en stickad tröja som HM hade för något år sedan och som jag äälskade men var för snål för att köpa. Svägerskan V hade köpt den och nu hittade jag den i en av våra påsar där nere! Hade jag helt missat, jättekul.

Idag blir det lite familjedag hoppas jag.

5 comments:

micksan said...

Jag förstod redan då att du förstod att det var syskon på gång ;) Men tänkte att jag säger inget. Vi har faktiskt inte beslutat oss något alls kring vagn men lutar åt en enkelvagn med ståbräda eller syskonsits till en början så får man se om behöver till dubbelvagn behövs sen. Är som så svårt tycker jag. :)

Gabbi said...

Hej och tack för din kommentar på mitt inlägg på Carolinas blogg! Jag förstår att mensen försvinner när man är underviktig för att kroppen inte har tillräckliga resurser. Det jag däremot tycker är märkligt är att den inte har kommit TILLBAKA trots att jag nu har nått normalvikt (har visserligen bara haft denna vikt i några veckor). Så jag undrar därför om det kan vara så att kroppen har svårt att "lita" på att den ska få behålla denna vikt och att den därför inte sätter igång mensen trots att den får näring och energi och har en bra vikt. Förstår du vad jag menar? Har du någon teori om varför det kan vara så att mensen dröjer? Hoppas att du får en finfin lördag :)

Camilla - Vardagslycklig said...

Hehe, känner igen det där. Rabattkuponger förlorar man oftast på eftersom man köper sånt man inte tänkt annars :)

Sandra said...

Gabbi: Det är så mycket som ska stämma med hormonerna så att kroppen börjar menstruera igen. Vänta några månader och se och händer inget så ta kontakt med ungdomsmottagning/kvinnoklinik så hjälper dem dig där! Nu har jag en ämnesomsättningssjukdom som jag fick i samband med min anorexi, vilket jag tror påverkade att min mens inte kom tillbaka utan hjälp.

Jag hoppas din kommer snart!

Andrea said...

Ja, det är tufft det där, nackdelen med att vara djurägare som sagt, men vi fick många fina år och jag är väldigt glad att jag fick ha henne.
Katterna är 9 resp 10 år gamla, den ena har precis fått diagnos på en juvertumör som ska opereras bort på tisdag :/ Men de är pigga och glada iallafall.

Ohja, fantastiskt roligt var det att komma iväg igår, Twilightnördar som vi båda är, haha, nej, varken hon eller jag svimmade men lite hjärtklappning och illtjut blev det allt, det var nog lite fjortisvarning på oss igår.

Du får btw gärna lägga till mig på FB om du vill (Andrea Sandell Svensson), vore kul att hålla kontakten. Det är lustigt det där med Lunarstorm, har lärt känna en hel del folk där varav tre jag har kontakt med nästan dagligen. Alla tre via marsvinsforumet, haha.