Thursday, October 6, 2011

Låtar som gör att man ryser under fötterna av välbehag






Och vet ni, efter två veckor känner jag mig typ frisk! Eller jo frisk har jag kanske varit i kroppen i två dagar, men nu börjar halsen läka ut också. Rethostan går jag fortfarande med, men snart är den borta den med. Sådetså!

Sista dagen på praktiken gjordes idag, har varit himla kul och lärorikt! Eller framöförallt har man fått en inblick i hur det funkar på en vårdcentral, sett läkarna sitta med äpple i handen på fikarasten, nära på gråtit när små barn gråtit inför sprutor (usch), hört människor delge små delar ur sina liv, sett en hel massa saker man inte visste fanns - en "miniosthyvel" att slipa fötter med tex, man skivar huden under foten! Idag avslutade jag med en förmiddag på lab, hjälp vad mycket de pysslar med där inne. Vilka apparater, man stoppar in ett rör med blod och så får man ut ett kvitto med flera olika värden och diagram, häftigt.

Tyvärr ligger jag i princip en vecka back pluggmässigt pga sjukperioden, men det är bara att köra! Har fått tag på gamla tentor nu inför den vi ska ha om två veckor och det gjorde mig lugn. Känns bara bra :-)

2 comments:

Linn said...

Jag har knappt sett mig själv i högklackat. ;) Köpte ett par sandaletter med kilklack i somras och trivdes rätt bra med dom, så jag tänkte - varför inte? Blir ju inga promenadskor direkt, men man kan ju ha dom till skolan i alla fall. :)

Anonymous said...

Ja, det är verkligen ett pussel eller rättare sagt ett pyssel att få ihop tillvaron med sjukdomar och allt annat som ska göras.
Jag har fått ett litet uppdrag för ett företag att göra ett material mer sammanhängande. Lagom med jobb, fast det är inget jag tänker göra hela tiden. Det är så förbannat mycket i skolan så det finns ju ingen tid. Extrajobbar du någonting nu?