Sunday, October 23, 2011

Bebissjuk med förhinder



Tänk att hon varit så här liten... Att vi ens haft en bebis känns knasigt!


Ja jag skulle ljuga om jag sa att jag inte blir liite sugen nu när den ena efter den andra av tjejerna som väntade samtidigt med mig sist det begav sig nu går ut på sina bloggar/IRL om att de har 2012:or på jäsning.
Så perfekt med (ca) två år emellan. Själv har jag och mina två syskon 2 år och 2 mån emellan oss, nästan exakt på dagen också: 22 jan/87, 22 mars/89, 20 maj/91.
Skillnaden nu är att jag är långt ifrån i rätt läge att skaffa fler barn, på flera olika plan. Helt fel läge helt enkelt.
Och ska jag vara helt ärlig med mig själv så vet jag att det är själva planeringen med alla inköp (hallå, barnvagn!!!), namnfunderingar, blickar på stan där man går med en stor mage, sparkar och känningar, förväntningar på förlossningen samt den underbart gosiga bebistiden som jag EGENTLIGEN vill åt. Om vi spolar bandet och sätter mig med en ettåring + Majken så vet jag inte om jag blir så himla upphetsad av den tanken...
Bara idag när jag åt med Majken ute så kom jag på att "jamen just ja, en gång i tiden drack hon inte ur pipmugg själv..." Man glömmer FORT hur mycket de INTE kunnat göra SJÄLV.

Som en bekant till min sambo sa när jag berättade att jag var gravid med Majken: "åh vad avundsjuk jag blir, jag vill också vara gravid! Graviditeten och förlossningen tar jag gärna, barnet kan jag hoppa över."

;)

(jag försöker intala mig det iaf)

Men nej, här blir inga barn gjorda för spiralen sitter stenhårt och kommer att göra i några år till.

Kanske ska skaffa mig marsvin som substitut? Har känt mig sugen på sistone... Om inte annat får jag kanske klämma på någon annans bebis, och glatt lämna tillbaka densamme när jag känner för't!

6 comments:

Anonymous said...

Haha, jag kan inte annat än att hålla med! Jag är också bebissjuk. Men nej, inte än. Det är lixom inte riktigt läge för det än. Fast hos oss har vi faktiskt en liiiiten tidsplan. Inte skriven i sten, men ändå ett hum om när nästa kanske får komma.

Men idag har jag faktiskt frågat mig själv varför jag vill ha en till... Tänk att ha en treåring med treårs trots och sen en ettåring som trotsar och testar gränser... Jisses ;)

micksan said...

Haha ja det kan ju bli några kämpiga stunder, men det kommer nog vara värt det. Hoppas jag! :) Vi har ju inte gått ut i bloggen ännu eller facebook utan än är det närmsta familjen som vet om. Har varit lite mer hemlighetsmakeri denna gången. Men i måndags var vi i alla fall på ultraljud och fick se Sagas lillebror/lillasyster som ska komma i mars ;) Overkligt!

Linn said...

Förstår att du blir sugen, det blir ju jag också när jag hör alla vänner och bekanta som får barn, gifter sig, köper/bygger hus osv. Men just nu är det inte alls läge för något av dom tyvärr.

Ang. klänningarna så tänker jag att en svart vore bra för jag har ingen klänning av typen "den lilla svarta". ;) H&M har ju stort utbud, men många klänningar är mer vardag eller party än bankett tyvärr, lite för korta i modellen. Ska fundera lite till, men det lutar starkt mot den jag visade i bloggen. Tack för tipsen! :)

Camilla - Vardagslycklig said...

Jag längtar redan efter nästa barn. Men till skillnad från dig skulle jag gärna hoppa över själva graviditeten. Föda gör jag gärna igen om jag skulle vara säker på att inte spricka lika mycket som jag gjorde den här gången. Men jag har ju bara "nyfödd-tiden" som referens än så länge, får se vad jag tycker när Elton blir lite större.

Jonna said...

Visst är det svårt att tänka att de har varit sådär små!? Galet vad tiden går fort (:

J said...

Hehe, jag tar gärna ett till barn om någon tar graviditeten!