Friday, October 28, 2011

Lilla gumms

La Majken utan problem vid 19:30, en timme senare vaknar hon och grinar - otröstlig! Vrider sig ur mina armar och vill inte ligga, stå, sitta - vill ingenting!
Lyckas till slut få henne att somna bredvid mig i stora sängen med en flaska välling. Men så vid 21:30 hör jag hur hon bökar omkring och börjar gråta, samma sak igen...
Ringer mamma i desperation (J är hos svågern och spelar dataspel) och berättar hur det står till. Påpekar att de fått tårta/glass på öppna förskolan/dagmamma idag (för att fira de som fyllt år senaste månaden) och jo, mamma tror också hon att det är det som ställt till det. Majken är "helt enkelt inte van vid sådan skit" sa mamma och det märks, hon pruttade och pruttade och hade bajsat en del också. Vi satte oss i soffan och jag masserade hennes mage och så läste vi en liten bok, Ella och djuren. Gick och bytte bajsblöjan, satte oss för att stänga av datorn och då märkte jag hur groggy hon var. Satte oss vid tvn istället så fick hon somna i mina armar, det var ett tag sedan hon gjorde kan jag säga! Men mysigt. Synd bara att det ska behöva vara problem med magen. Usch, gaser i magen kan ju verkligen göra fruktansvärt ont.

Hoppas hon får sova nu.

1 comment:

Andrea said...

Som hastigast bara - herregud! Dig minns jag, vad längesen, och vad världen är liten. Ja två ungar har det blivit, två härliga ungar. Hästen togs bort för ungefär en månad sedan tyvärr, efter täta hältor som aldrig blev bättre. Marsvinen har jag inte kvar sedan ett gäng år, placerade om de sista och sedan har jag varit utan, även om jag kan sakna deras härliga tjut emellanåt... Med lite tur kanske min dotter vill ha smådjur i framtiden, haha. Hunden finns kvar, hon är 7½ år nu. Hon och min dotter delar födelsedag, när hunden fyllde 4 föddes min dotter :) Har kvar mina två katter också. Vad kul att du också bloggar, och grattis till dottern! :D Som sagt, som hastigast, ska i säng nu, men vi hörs. Ha det fint, och vad kul att höra av dig!