Monday, October 31, 2011

Bebissjuk med förhinder part 2.

Alltså vart ska det här sluta?


Sen jag skrev mitt bebissjuk-inlägg förra veckan har ytterligare 3 (4) bebis-avslöjanden gjorts!
Det började i fredags då M outade att T minsann har en ny liten i magen. T är en bekant till mig och hej hej T om du läser det här, och grattis igen!

Sedan drömde jag i natt att min vän A var gravid med tvillingpojkar. Skickade ett sms på skämt imorse att "vi måste höras av, var länge sen sist! Och du, jag drömde att du var gravid med tvillingpojkar! :)". Får till svar att "nej inte tvillingpojkar, men EN pojke". WHAT?! Så nu är A gravid också. Det roliga är att sist A var gravid drömde jag också att hon var gravid, ringde efteråt och fick höra nyheten; synsk?

Och sen går man in på welcometothedollhouse och möts av det här inlägget. Jag känner inte dig personligen J, men ingår du på min blogglista så känns det inte helt avlägset ;) Grattis!

Så nu är 3 (4) tjejer i min bekantskapskrets på smällen, och ytterligare 3 i bloggvärlden.

Okej nu låter jag kanske lite bananas här med alla mina skriverier (going nuts..?) men alltså, åååh vad jag kommer leva genom er!
För mig personligen dröjer det några år. Om man ens kan få fler barn? Jag har lätt för att bli lite av en "domedagsprofet" och måla in mig i ett hörn (lätt hypokondrisk som man är), hjälp, jag och J kanske inte ens är ihop om några år? Jag kanske ALDRIG får fler barn? Men det vet man aldrig, vad som helst kan hända med livet när som helst, ingen vet något.

Men jag menar, vi är ju inte ens förlovade. Långt ifrån gifta. När jag tänkte efter förut idag kom jag fram till att alla jag känner är antingen gifta eller förlovade, ALLA.
Hm. Jag tror jag gör en vetenskaplig undersökning i ämnet på FL.

Hm igen. Jag är ju inte förlovad, aldrig varit. Kanske man ska ta det i den ändan? Först bli förlovad? Jobb? SEN ett ev. andra barn? Om man ens vill ha ett? För som kloka M sa, "vill man ens ha ett till barn?" Man måste verkligen rannsaka sig själv.


Nej, men summa summarum av sista tiden är M, bli för sjutton inte gravid för då står jag ensam kvar! ;) Nej skämt åsido. Jag är inte knäpp. Än.

3 comments:

Anonymous said...

Jag lovar att det inte ska bakas något i min ugn på ett tag! Och jag förstår dig, det känns som de är något i vattnet bland tioföräldrarna. Och vem vet, det kanske blir jätte svårt att få en tvåa rent fysiskt (efter att ha sett sista avsnittet av barn till varje pris? Så blir man ju lite nojig. Men kul för det där paret i karlskoga eller vart de var som lyckades tillslut!)..,
Nej nu ska jag ta morgon och byta bajsblöja för livet är så glamoröst som mamma! :)

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
J said...

TACK! Hehe, du är ju fortfarande ung, ta det lugnt, du hinner allt :). (Inte för att jag någonsin lyssnat på det örat ;)).