Tuesday, September 20, 2011

Tisdag

Satt hela förmiddagen och pluggade i uni. biblioteket. När jag gick ner där i källaren var det fint höstväder ute, när jag kom upp för att äta lunch var det betong-grått och regnade! Sånt där fint fint regn som regnade snett, in i halsringningen på tröjan och under huden. Typ.

Blev ingen bio i förrgår, jag var så trött så trött, gick och la mig kvart i åtta! Idag ska jag verkligen försöka komma i säng tidigt, runt 9 helst. Ska bara fixa några ärenden först, bla. fixa dagmammaschema åt Majken, blir ju lite trixigt när man inte har ett 7-16 jobb att gå efter. Men jag är mosig, det har varit mycket fläng idag. Somnar nog fort.

Sakta men säkert börjar jag få koll på de 2 examinationsuppgifterna vi har nu i sept/okt. Tentan känns lite längre bort, men jag har en bok att hämta ut och där hoppas jag finna lite matnyttigt. Men vet jag med mig själv så ska det inte vara såå svårt det här, "människans fortplantning, biologiskt och socialt kön" - det känns ärligt talat som mitt område! Vet inte men har alltid varit intresserad av sådant. Alltid.

Annars är det ganska mycket känner jag, man pluggar, blir trött i huvudet, direkt iväg för att hämta en (gnällig) hungrig unge, laga mat, äta, städa undan, kaanske hinna plugga lite när ungen somnat för att sedan ramla i soffan innan man ska lägga sig (helst tidigt) Så ska hunden ut emellan där också, man ska på toa, kolla igenom så man inte glömt något under dagen, tänka igenom nästa dag... Men jag är ju bara nybörjare på den här skutan, det kanske tar sig?

3 comments:

Anonymous said...

Känner igen mig oerhört i det du skriver. Finns ingen tid för någonting längre. Hoppas man kommer in i rutinerna snart så det öppnas med mer tid till annat.

micksan said...

Vad har ni börjat med för kurs? :) Vi kör Omvårdnadens grunder som start här i Umeå. Ska ut på praktik redan första veckan i oktober och blir ute 3 veckor. Sen tenta i början på nov.

carolina said...

Förstårdig verkligen! Somnade igår kl 17 medan Lo satt och lekte... ;-)