Tuesday, September 27, 2011

Sjukstuga

Igår kom jag på en grej.

En av föreläsarna vi hade härom veckan (tog upp anknytningsteorin) var riktigt bra, lätt att lyssna på, pratade högt och tydligt, förståeligt och med roliga små skämt här och där. Precis som en föreläsare ska vara. Hur som, han pratade anknytningsteori och vi kom flera gånger in på riktiga små spädisar och under ett tillfälle kom han in på att hans fru var barnmorska.
Inget jag funderade mer på förrän idag. Jag insåg plötsligt att min BM Monica och den här föreläsaren (som i grunden är psykolog) har samma ovanliga efternamn.

Aha!

Tänkte redan där för någon vecka sedan "tänk att dels vara barnmorska och sen vara ihop med en psykolog (jag menar, vem har inte önskat att ens partner är mer av en psykolog ibland?) vilken dröm! Och så var det "min" gamla härliga bm, och den här härliga föreläsaren.

Jag kanske ska fråga om jag får flytta in hos dem?

___________________________________________________

Har precis ätit snabbnudlar till frukost, är man sjuk och inte sugen på något förutom snabbnudlar så får det vara så. Eller sugen och sugen, det var det enda jag fick i mig.

Annars försöker jag och Majken kick ass med våra virus med hjälp av lite musik, Chuck Berry och Eric Saade har det blivit so far. När jag spelade "Hearts in the air" med Saade pekade Majken mot datorn och sa något som lät som "masonite", med lite god vilja eller småbarnsföräldraöron kan man få det till "bra musik" (säg bra musik snabbt flera gånger efter varandra).

Så det så!

Nu sitter hon i mitt knä och ritar med tuschpennor, helt uppslukad av alla färger - alla är favoriter tror jag ;)

1 comment:

carolina said...

Haha, jag hade gärna haft en psykologpartner ;-)