Tuesday, September 13, 2011

Det bidde några par skor i helgen

For iväg på en loppis i helgen, något som visade sig bli riktigt lyckat!



Köpte de här röda Kavat Defender (kanske inte heter det i "tjejmodellen" trots att det är samma sko, men skit samma) i strl 22 till Majken. Är så nöjd, precis den modell (ok kanske inte rätt färg då) som jag velat köpa till Majken, fast utan prislappen på 649! Kvinnan som stod vid bordet bredvid hade ett exakt likadant par i strl 21, men det kändes överflödigt att köpa då det är den strl Majken har nu. Jag tänkte ta båda paren först, gick iväg och tog ut 300 ur bankomaten (de ville ha 150 kr paret) men så på vägen tillbaka hittade jag de här...:


Höstkängor till Majken, Kavat a la 90-tal och så söta! Knappt använda, fick ge hela 30 kr för dem. Strl 21 och hon använder dem nu. Billigare och mer passande än de röda som är mer rena vinterkängor. De jag köpte i strl 22 (på bilden här ovan) får hon ha i vinter.



De här är strl 22 och de har vi fått av snälla L eftersom de redan var för små för hennes O. Vattentäta höstskor.

Kort sagt, Majkens höst/vintersko-garderob är klar, allt för 180 spänn!


Själv köpte jag dessa, hade tillgodo på 700 kronor så behövde "endast" betala 500. Med de här lär jag klara vintern!


Hittade lite mer smått och gott men det får vänta till ett annat inlägg jag redan börjat skriva på, retro/second hand osv...

2 comments:

Anonymous said...

Hjälp vad söta de där bruna kavatskorna var! De rosa med såklart, men de bruna, ahhaa... jag smälter! Men du, dina dojjer var ju inte fula de heller. Nu blev jag avis faktiskt. Men jag köpte nya skor i vintras så jag får dra med dem ett tag nu :)

Linn said...

Vilka fynd, superfina allihop! Och dina nya kängor skulle jag inte tacka nej till. ;)