Thursday, August 25, 2011

Vad jag drömmer om för tillfället:

http://www.kronan.com/client/kronan/dynamic/images/22_d87a108d6b-medium.jpg
En marinblå Kronan Sulky, åh! Vet inte varför, men jag har snöat in på blått på sista tiden.

Annars är jag sugen på den här också, en Brio Race i blått:

Den har längre sittmått än Kronan, annars är de ganska likvärdiga. Kronans starka kort är fullt liggläge och lufthjul - enda sulkyn som kommer med det! Brions fördelar är sufflettspännen (inga hoppsackade suffletter här inte, varför görs inte fler moderna vagnar med sufflettspännen?!?) och så det rejäla sittmåttet. Majken är ju en ganska lång tjej och man vill ju kunna använda vagnen ett tag.

Men luftdäcken kan jag inte släppa, har alltid förbannat Emmaljungas punkteringsfria däck som:
1. blir som nåldynor där smågrus fastnar.
2. är breda och tröga att köra med, har man kört med stora, smala retrohjul så känner man skillnaden...
3. ser dassiga och använda ut fort! Luftdäck håller helt enkelt längre. Fattar inte varför inte fler vagnar kommer med luftdäck som tillval, kanske för att de är dyrare?

Sen är jag grymt sugen på den här åkpåsen:
Elodie Details retro revolution. Såg den för första gången när jag var i vecka 11 eller så, för två år sedan, och har aldrig kunnat släppa den. Dyr tyvärr, så jag tänkte köpa deras fina filt i samma mönster, men så köpte svägerskan den till sin son (två mån äldre än Majken) så då kände jag mig bara dum om jag skulle köpt samma, vad töntigt av mig känner jag nu i efterhand!

Minns den där måndagen i februari ifjol, hade jobbat på förmiddagen och skulle bli hämtad för att träffa lille V på eftermiddagen. Han vad född dagen innan, söndagen den 14/2, alla hjärtans dag och allt. Själv var jag less på att jobba (att jobba i hemtjänsten fram till vecka 34 var INGEN höjdare!) och tung och stor och ville bara att det skulle vara dags för förlossning. Var SÅ avundsjuk på svägerskan som hade fått V där på söndagen, minns att jag sa till J att "jag vill också föda barn nu..." Så kommer jag till dem och så sitter hon där med V i famnen och har MIN filt. Eller ja min tilltänkta filt! Full av gravidhormoner var jag och usch, när vad snöpligt det kändes. Hon var mammaledig, hade en mysig bebis, MIN filt. Själv skuLägg till bildlle jag upp dagen efter för att jobba...

Nu i efterhand låter det ju ganska tragikomiskt ;-)


I alla fall, åkpåsen. Är fortfarande sugen på den där åkpåsen, det där mönstret jag älskar. Men ärligt talat, man kan inte få allt man pekar på. Vi får se.


Lyssnar på just nu: (UTAN hörlurar, Majken är hos dagmamman på inskolning, har varit där sedan 10, ska hämta henne nu om 45 min. Spännande om de fått henne att sova där... ;-) )


1 comment:

Livmodern said...

Kronan-sulkyn ser grymt skön ut! Brio race tror jag har fullt liggläge på 2011 års modell. men man får ju inte luftpumpade hjul förstår...