Sunday, August 14, 2011

Majkens dåliga helg

Nej, det har inte varit damens helg, inte alls. Det började med feber i fredags, hon var lite små krasslig på morgonen och det slutade med en kokhet stackars tjej på kvällen. Hon satt helt utslagen i min famn (när händer det? hon vill aldrig vara still) och smådrack vatten ur pipmuggen, så gott det gick. Vi fick henne i säng och hon somnade. Mitt i natten vaknade hon dock och jag gick upp för blöjbyte, försökte få i henne vatten och la henne sedan mellan mig och J - hon däckade på en gång. Lite lagomt kul för mig bara att gå upp runt 3 när jag skulle upp och jobba HELA dagen. Vi är minsann bortskämda med en donna som sovit HELA nätter sedan 9 månaders åldern.
Hela lördagen var hon febrig, idag var den dock borta men utbytt med värsta "tandondet" vi varit med om, eller Majken rättare sagt. Tandsprickningar har vi kommit lätt undan förut men inte nu. Enligt J (som ju varit hemma) har hon gått med handen i munnen hela dagen, hona har inte velat äta NÅGOT, inte ens wienerbröd som han till slut provade efter att hon ratat i princip allt vi hade hemma. Det åt hon inte heller. Vatten och välling går bra. Lyckades däremot få i henne lite, lite lax och gräddfil till middagen när jag kommit hem.
Men det är två tänder på G, absolut. Ena har kommit fram uppe till höger, den andra sitter mittemot till vänster men har inte kommit igenom än.
Och vi som ska vara hemma tillsammans nu, och inskolning som börjar på onsdag, måtte det går över snart!

1 comment:

Linn said...

Lillgumman, inte lätt att bli större... Hoppas att det blir bättre snart!