Friday, August 19, 2011

Fredag

Och en händelserik sådan!

Vi hade inskolning på öppna förskolan på förmiddagen (de är där alla tre dagmammor på fredagarna, så barnen får umgås i storgrupp) följt av en snabbis på stan. Det blev dock för bråttom så jag hann inte direkt med det jag hade tänkt göra. Får blir senare. Lite kläder av alla rabattkuponger och duschdraperi får vänta.

Däremot köpte jag ett par superfina regnstövlar åt Majks, stl 20 men de är då stora åt henne än så länge. Det där med storlekar alltså... 45 spänn på Myrorna, ser knappt använda ut, mamma trodde de var nya först ;-) Vi invigde de nu på eftermiddagen i regnvädret, de funkade finfint och Majken spatserade på utan problem. Hon älskar skor eftersom skor = gå ut. Söta gumman.

Hann med en riktigt äcklig baguette också på stan, mimosasallad never again säger jag bara. Uärk. Majken fick en burk som slank ner lättare. Och inne på Konsum såg hon att det fanns vindruvor, började peka och stoja, så typ 2 kilo druvor fick vi med där ;-)

Sen iväg till L och O för lite eftermiddagslek, efter en tur i ösregn (varför tog jag inte med paraplyet? Jo det är för stort, behöver ett barnvagnsvänligt paraply...) Väl framme hade vi det jättetrevligt, Majken och O for runt och busade, lekte i ett tält, läste böcker, provade skor... Vi fick förresten ett par helt nya höstskor av O för att de var för små för honom, stort tack L! Synd att inte vi har några kläder åt O eftersom han är större än Majken. Får bli något annat.
Fikade på plommon gjorde vi, alltså det är galet vad mycket godare små trädgårdsplommon är mot den köpta varianten, mumma. Kunde nog satt i mig ett kilo.

Sedan bar det av hemåt i skyfallet, så blöt jag var. Majken satt torr och go inne i vagnen tills jag var dum och lutade vagnen uppför en trottoar. Det hade bildats pölar av vatten uppe på regnskyddet och när jag lutade upp vagnen hade hon oturligt nog huvudet utanför suffletten och fick en liten kalldusch. Hon blev bra förvånad kan jag säga!

Nu ikväll har hon varit på exemplariskt humör, förutom då när tallriken med gräddfil och kyckling åkte i golvet. Fast det gör den ju oavsett humör iofs. Och tur hade vi idag för den vändei luften och landade med nedsidan neråt! Ha.

Sa till Daphne att om vi inte hade haft henne hade vi haft dubbelt så mycket att städa efter Majken, Daphne städar bort en hel del.

Nej nu blir det sängen, imorgon ska vi ut och plocka kantareller.

natti!

No comments: