Thursday, September 23, 2010

Torsdag - redan?

Majken och jag skulle på bebisträff idag, men tyvärr blev den inställd pga att "värdinnan" blev förkyld. Träffen blir antagligen på måndag istället. Majken är den äldsta i gänget, de andra bebisarna är 3 mån, 1 mån, 3 och 2 veckor. Hjälp vad Majken är stor! Redan går man och säger "men åhh så liiiten". Det är otroligt vad fort det går ändå.

Jaja, det finns ju annat att göra här hemma istället. Alldeles för mycket egentligen.

Angående det här med "sämsta mamma" så jo, jag vet att jag inte är det. Egentligen. Men just efter den där olyckan så kände man sig så jäkla dum. Majken litar på mig, jag är hennes försvar mot omgivningen, hennes trygghet. Och så ska något sådant hända ändå, det som hände i Tisdags. Men nu tar vi nya tag, Majken kommer aldrig mer vara ensam eller inte fastspänd någonstans. För som sagt, det går så fort och så är olyckan framme.

Igår var vi förresten på öppna förskolan med Linn och Oscar för första gången. Nu var ju Majken och Oscar i minsta laget men det var ändå kul att kika på lokalerna och se de andra barnen som sprang runt. De flesta var mellan 10 mån - 2 år. Dit går vi absolut igen.

Nej, vädret är trist här i Karlstad idag. 100% grått skulle man kunna säga.

1 comment:

micksan said...

Ni har inte någon dag som är vikt för bebisar 0-10 månader då? Det har vi här på vår Öppna förskola. Så dit går vi varje vecka och har babysång bland annat. Jättetrevligt :)