Saturday, September 11, 2010

Lördag

Idag hann vi med en tur till Alsters höstmarknad jag, Majken och min mamma. Väldigt mycket fint, men alldeles för dyrt tyvär :( Hade lätt kunnat bränna 2000 på superfina nyckelskåp i trä, träd i ståltråd, lammfällar, små askar, halsband... Sedan har jag bara tagit det lugnt, gjorde en omelett med köttbitar och kantareller till middag - gott! Faktiskt första gången jag någonsin gjort en omelett...

I onsdags var vi hos läkaren med Majken. Hon har ju problem med sitt högra öga, det rinner och rinner och hon ser inte bra ut alls. Efter en antibiotikakur som inte gjorde det helt bra så fick vi en tid idag på vårdcentralen. Jag berättade hur det låg till och sa att jag själv trodde det berodde på hennes ögonfransar, att det blir konstant irriterat i ögat. De undre ögonfransarna på höger öga ligger nämligen uppåt, mot ögat hela tiden! Läkaren höll med oss och ska nu fixa en remiss så vi får komma till en ögonläkare. Men vad gör man åt sådant här? Han sa att det kanske växer bort, men varför har hon det ens såhär? Usch, hon kliar sig i ögat och är alldeles rinnig. Ser inte alls bra ut. Hoppas vi får komma "snart", så snart det nu kan bli då det inte ses som akut.

Förresten, Majken måste ha ett ovanligt stort huvud. Provade mössor på henne i veckan på Lindex, och största storleken (46-48) var lagom nu! Kan hon ha den hela vintern? Knappast. Och det var ändå på avdelningen för barn med strl 56-86?! Jag får kika på barnavdelningen kanske.

På måndag bär det av till Övik! Ska bli himla kul att få träffa pappa, lillebror och vänner och bekanta. Är barnsligt nog nyfiken på barnvagnen vi ska få låna av en av min mammas vänner (hon ville inte att jag skulle ta med min egen, det blir nog i en liten bil med oss tre och packning, plus att hon ska ha saker med sig från Övik också). Jag är ju en barnvagnsnörd at heart och det ska bli kul att testa något nytt, om det nu inte är en City cross iofs ;)

2 comments:

Anonymous said...

Nyckelskåpen på Alsters Herrgård är så himla snygga. Var där och drömde om mer pengar i somras... :)

Tack för gratulationerna förresten. Och jag tror bestämt att du hade rätt, för sa du inte att han skulle komma senast onsdag, och det gjorde han ju! :)

Trevlig resa!

micksan said...

Vad kul att åka upp till norr :) Alltid lika kul att komma "hem" och träffa familj och vänner :)Hoppas ni får en mysig vecka!