Monday, September 13, 2010

Svininfluensavaccinet

Jag är så glad att jag gick på min magkänsla och läste på så mycket om svininfluensavaccinet (jag läste metervis dagligen om ethylkvicksilver, tiomersal, adjuvans, skvalen m.m m.m) och att jag inte tog sprutan. Aldrig i helvetet att jag hade tagit den. Nu börjar det dyka upp biverkningar också, barn som lider av Narkolepsi till exempel.

Majken ska få sin andra vaccinationsomgång (vanliga bebisvaccinationen) nästa vecka. Jag funderar på att avboka tiden. Gillar inte alls vaccinationer öht. Det finns för lite kunskaper om biverkningarna de kan ge.



För övrigt är vi framme i vackra Örnsköldsvik nu. Och jag har fått låna en Emmaljunga Edge! Som på bilden ovan fast med sportchassit (som jag eg inte gillar). Men jag är supernöjd! Ska bli kul att provköra nu i veckan.

http://gimg.dt00.net/goods/2045/204523/3680465big.jpg

3 comments:

micksan said...

Åhå, vi har en edge, fast med det där chassit på bilden. Tyckte sportchassit verkade klumpigt på något sätt. Är helnöjda med vår edge :)

micksan said...

Och på tal om vaccin. Jag tog vaccinet. Men var mycket osäker. Dock så tror jag det var mycket skrämmsel bakom det också. Nåja, jag drabbades inte av något (hittills iaf) och Saga verkar helt frisk. Vanliga bebisvaccinationerna tror jag har mer forskning bakom sig, så dom känns som en självklarhet att ge Saga. :)

Linn said...

Jag visste att det skulle komma fram såna här saker! Jag tog inte heller vaccinet, aldrig i livet. Har inte hört om dessa biverkningar men är inte förvånad.