Tuesday, September 21, 2010

5 månader, barnakuten och världens sämsta mamma



Finaste.
I lånevagnen i Örnsköldsvik förra veckan.

Idag blir skruttan hela 5 månader gammal, älskade gumman! Tyvärr hände det något mindre trevligt idag också, Majken ramlade ur vår säng imorse. Orkar inte förklara vad som hände, men det blev en tur till barnakuten efter samtal med 1177. Väl där fick vi vänta 1½ timme på undersökning, en undersökning som visade att det inte fanns något synbart fel på vår tjej. Tur i oturen har hon sin 5-månaders läkarundersökning imorgon så det känns tryggt, med en extra koll alltså.

Men jag känner mig som världens sämsta mamma idag. Det var mitt fel. Och nu kommer jag aldrig, aldrig mer chansa med Majken. Aldrig lämna henna obevakad om hon inte är 100% säker (fastspänd etc).

Även om risken att det händer något är minimal så finns risken där, och man vet aldrig när det drabbar en själv.

7 comments:

Isabel said...

Åååh, nu blev jag helt plötsligt jättenojig att min Heaven kanske faller ur sängen för att jag skulle vara vårdslös en dag :/

Melanie said...

Grattis på tjejens stora dag!

Och vad hemskt att hon ramlade ur, men vilken tur att det gick bra! Skönt också som du säger med en efterkontroll sådär, verkligen tur i oturen. Och att du är världens sämsta mamma tror jag inte ett dugg på! Olyckor händer så är det bara och även fast man skulle vilja, så kan man inte skydda de små hela tiden. Det gick bra och din tjej tycker fortfarande att du är världens bästa, glöm inte det! :) KRAM!

Rebecca said...

Åh vad läskigt! Men du är INTE världens sämsta mamma, det kan hända vem som helst (jag ramlade till exempel ner från ett högt skötbord när jag var bebis). Bra att du skrev om det för nu kommer jag och de andra som läser din blogg att vara mer försiktiga i fortsättningen.

Skönt att allt verkade bra med henne i alla fall, grattis i efterskott på 5-månadersdagen Majken!

Anna Nyberg said...

De där händer så lätt och barn klarar MKT mer än vad man tror!
Algots storebror började gå vid 10 mån och de hade han inte förstånd till. Han var precis blåslagen jämt!

Linn said...

Uach va jobbigt. :( Men det gick ju bra. Du är ingen dålig mamma. Alla missbedömmer sig nån gång, men det är inte alltid det sammanfaller med otur och slutar sådär.

micksan said...

Inte är du världens sämsta mamma. Men jag vet hur du känner. Saga rullade av soffan igår kväll! Men jag hann fånga upp henne på något sätt. Hon verkade helt okej, och efter samtal med 1177 så blev jag lugnad. Hon blev nog mest bara chockad, jag med. Det går SÅÅ snabbt. Gissa om jag hädanefter inte ens släpper handen från henne för att plocka upp tutten från golvet (det jag gjorde igår)

Helena said...

Jag känner faktiskt flera som har råkat ut för detta (och det har gått bra för alla tre bebisar)! Det är så otroligt lätt hänt, bra att du skriver om det så att man blir extra försiktig.