Friday, September 24, 2010

5 månaderskollen


Majken ligger utslagen och sover, förra veckan uppe i Övik.

Byxorna Majken har på sig ovan har hon fått massa beröm för i veckan! Först när hon var med mig på Vårdcentralen, då tyckte sköterskan att hon hade så fina och färgglada byxor på sig. Sedan i onsdags på BVC, då sa vår sköterska där samma sak. Majkens kusin A har också alltid gillat dem. Min mamma kallar rutorna på byxorna för "Majken-rutor" ;) Så igår när jag hittade dem på rea-stället på Lindex kunde jag inte låta bli att köpa dem i strl 80, så kan hon "ha dem igen" till sommaren. Jag älskar färger!
Fast det där med när storlekar ska användas kanske inte är min gren, för den där elefantoverallen jag köpte för snart två månader sedan (!) har jag lagt "på hyllan" för ett tag. Köpte ju den i 74 för att "hon skulle ha att växa i". Mjo, men nu är det ju så att två månader senare är den fortfarande enorm på henne, trist nog. Så det blir till att börja använda den i typ dec/jan, tills vidare kör vi på stickade byxor och tröjor från när jag var liten, blir ju väldigt varmt det med.
Jaja, har fått lära mig att såå snabbt växer hon inte längre. Fast vem vet, kanske kommer en tillväxtknäpp snart?

Har ju förresten glömt att skriva hur det gick på BVC i förrgår! (Tack Anna för påminnelsen :) ) Lillskiten hade minsann gått upp bra i vikt, från 5,850 till 6,350 på ungefär tre veckor. Så vi fortsätter som vi gör, med täta amningar och ersättning om hon inte blir nöjd :) Hon hade vuxit också, från 63,5 till 65 cm. Så det känns skönt att veta att hon växer som hon ska, vi vill ha en tjock liten tjej, ingen fågelunge.

Kom på en sak igår, mudd på benslutet är ett måste på bebisbyxor. Mudd = byxor och sockar på plats!

Ikväll blir det mys här hemma med lite mörk choklad och de där nya pizza-chipsen, får se om det blir flipp eller flopp för dem. Tycker nya smaker antingen är riktigt bra eller riktigt dåliga.
Imorgon åker vi ut till Borgvik för att fira Johans pappa (svärfar) som fyller 63. Tyvärr visste han inte om att han skulle firas så han har dragit till Linköping (?!) Men vi får träffas resten av familjen iaf = alla kusiner, syskon, farbröder osv.



Måste ju också bara visa det här söta påslakanet som jag fyndade på en loppis för 15 kr för nån månad sedan. På det här täcket ligger Majken mellan oss i sängen.

3 comments:

Linn said...

Stora tjejen som fått tänder och allt! :) Supersött påslakan, gillar dom där äldre trycken på Mumin och gänget. Pizza-chipsen är jag nyfiken på! Tänkte köpa dom till helgen, men dom fanns inte i affären här. Du får gärna tala om om dom var goda. ;)

Martina said...

Ett sånt superfint påslakan!

Ang min vagn så tror jag att det är en emmaljunga softline precis som du gissade. Du måste vara kunnig i ämnet, man såg väl mest sufletten på bilden!! Jag är impad!

Helena said...

Så fin hon är!