Tuesday, September 28, 2010

Liten blir stor

Igår möttes 4 tjejer från en familjelivstråd jag är med i. Tänk vad många IRL-vänner man kan få via forum på internet, underbart! Det var jag och Majken, en tjej född 12/6, en till tjej född 27/7 och så lillpojken som föddes för endast tre veckor sedan den 6/9. Pytte var han! Att Majken varit så liten? Igår satt jag och Johan och kikade igenom första bilderna på Majken, herregud vad hon har vuxit. Han mindes inte heller att hon varit så liten. Jag trodde aldrig att jag skulle känna såhär, men oj vad tiden flyger. Nu går det inte längre att lägga ner henne i babygymmet själv heller. Såhär såg det ut nu i morse:
1. Lägger ner Majken på rygg i babygymmet.
2. 5 sekunder senare ligger hon på mage.
3. 10 sekunder senare spyr hon, men det ser inte jag som är i ett annat rum.
4. 60 sekunder senare har hon hasat ut på parketten, så det bara är benen som fortfarande ligger på den tjocka filten i babygymmet.
5. Jag kikar in och ser alltihopa, upp med Majken som börjar bli grinig och bort med spyan!

Summan av kardemumman: Majken är stark, oberäknelig och snabbare än mig!

1 comment:

Johanna said...

Önskar jag var modig nog att ta kontakt med mammor på nätet, känner knappt några mammor och det hade varit kul att ha någon att fika med då och då.