Friday, August 6, 2010

Stiltje

Ja här var det lugnt!

Kort rapport: I onsdags var jag på stan med J och åt underbart god glass, jordgubb, choklad och cocos. Kikade i lite butiker och strosade runt.
Igår skurade, dammsög och småfixade jag här hemma. Sedan begav jag mig till biblioteket för att låna gamla vi föräldrar, 78-81 blev det. Varför då? Jo för att jag är barnsligt förtjust i barnvagnar och tänkte se om det fanns någon rolig reklam/tester med fina gamla vagnar.
Sedan är det kul att läsa allt i dem också, mycket är likt som idag (barns utveckling, tester, frågor och problem) men mycket är annorlunda också.
Som detta:
- Nyheten att barnaga är olagligt.
- Att det nu är bevisat att pappan är viktig.
- Reklam för cigaretter!

Sedan är det kul att se all gammal reklam, saker som såldes då, designen på varor tex. Usch vad jobbigt med snibb-blöjor tex! Vi är bortskämda med kardborreband nu...



Jag menar, hur kan man inte tycka att de här vagnarna är underbara? (bilder från blocket)


Sedan fösvann vattnet hos oss igår eftermiddag, och eftersom vi inte visste hur länge det skulle vara (vattenläcka så östra karlstad var utan vatten) så flydde vi ut till Borgvik till Johans föräldrar. Kom hem imorse och har precis varit med Majks på första föräldraträffen. Himla kul att se alla bebisar nu när dom är ute, fem tjejer blev det! Vi pratade förlossning, första tiden, namn, bajs, blöjstorlek, sovrutiner... och allt annat viktigt för oss bebisföräldrar. Nästa träff blir om två veckor :)

När Johan kommer hem blir det storhandling. Men efter att ha kikat på inköpslistan inser jag att det är tveksamt om vi kan handla allt det där med vår minimala frys... ÅH vad jag vill ha en frys som är högre än från golvet och en meter upp. Det ryms ingenting. Snälla, säg att vi snart bor i en trea.








Bilder från hästtävlingen förra helgen, och Daphne var såklart med.

Imorgon blir det att se på flyttstök, jo för jag ska bara se på ;) Johan och svärfar m.fl ska hjälpa till när min svägerska m familj flyttar in i sitt nya hus. Ett drömhus. Jag lovar. Åh vad jag skulle vilja vara i deras ställe. En dag så.

4 comments:

Melanie said...

Åh, hoppas det drar igång så för oss också då hihi;-)
Vi var också på hästtävlingen, mycket fina pållar att titta på:) Trevlig fredag!

micksan said...

Verkar vara flickbabyboom i år. Föräldragruppen jag träffar genom Familjeliv, där är det nästan bara tjejer. Och föräldragruppen genom BVC blev det 4 tjejer och 1 kille (Sista bebisen vet jag inte vad det blev, får vi se på nästa träff om 2 veckor plus att det tillkommit en till familj, kanske jämnas ut med fler pojkar?)

Köpte förövrigt den där overallen idag, blev storlek 68. Testade den på Saga och den är STOR nu. Och så mycket lär hon inte växa så snabbt så tror hon kan ha den länge ändå. :) Hon mätte 62 på BVC idag om jag inte mätte helt tokigt, hon var inte direkt samarbetsvillig idag ;)

Linn said...

Vad roligt att läsa så gamla tidningar och jämföra med hur det är idag. Jag har suttit och bläddrat i "gamla" Veckorevyn (från typ 2000) och det tycker jag är nog stor skillnad i tankesätt. ;)
Jag hade tänkt ringa dig i helgen och höra hur ni har det, men jag har blivit dyngförkyld och nästan tappat rösten så jag tror inte att du skulle höra vad jag säger... Hoppas att allt är bra med er i alla fall, vi får höras när jag har min röst tillbaka. :) Kram!

Anna - Ensamstående mamma, hundägare & stolt vegetarian. said...

Aw, vilken fin sheltieflicka :)
Är hon renrasig?

Föder upp shelties och blir supernyfiken så fort jag ser en som är så fin!