Wednesday, August 25, 2010

JAAAAA!!!

Åh herregud vad jag är glad! Eller jag vet inte, jag känner så mycket just nu. Lycka, glädje, förvåning. Jag darrar!

Det där samtalet jag väntade på förut, det kom!

Vi har fått en ny lägenhet, en trea (eg. en liten fyra)!!! Det går inte att med ord beskriva vad det här innebär för oss! Just nu bor vi fyra - Jag, Johan, Majken och vår hund Daphne i en tvåa. En tvåa utan användbar hall. Vi har säng, spjälsäng och dator i sovrummet. Varken kul eller praktiskt. Jag får i nuläget pressa mig mellan säng och spjälsäng för att komma till min sida av sängen. Ska någon sova kan den andre inte hålla på med datorn. Ska Majken sova är det svårt att kunna göra annat öht. Vårat kök är litet, finns inga arbetsytor. Frysen går från golvet och upp till byxkanten, resten uppåt är kyl. Med andra ord kan vi aldrig bunkra varor, för vi har en minifrys! Vi har bara fönster i öster, så det blir ganska mörkt. Väggarna ser ut som skit, och har så gjort sedan innan Johan flyttade in, vi har inte känt att vi velat lägga energi på det (= pengar på att fixa till det)

Åh ni skulle se den nya lägenheten! Jag blev kär. Ljuset. Rymden. Oliv och naturvitt. Fönster i både väst och öst. Utsikten över träden. Majken får ett eget rum. Datorn får ett eget rum. Jag och Johan får ett EGET rum. Köket, med arbetsytor. Fullstor kyl och frys. En hall man kan möblera.

Ni förstår inte vad det här betyder. Jag är så glad att jag gråter.


Mina tre finaste

8 comments:

Linn said...

Så himla härligt, grattis! Om någon förtjänade lägenheten så var det ju ni. :) Du får skicka några bilder sen så man får se hur det ser ut tycker jag. ^^ När går flyttlasset då?

Rebecca said...

Åh grattis! Så underbart!

Jag valde hormonspiral för att fertiliteten kommer tillbaka direkt när man tar ut en kopparspiral medan en hormonspiral gör att det kan ta tid, som när man slutar med p-piller. Det tog oss sju månader att bli gravida med Isak och jag tror att det hade gått mycket snabbare om jag inte hade ätit p-piller innan.
Det är den enda anledningen! Vilken ska du ta?

Rebecca said...

Ja visst, man får amma med kopparspiral! Den enda biverkningen vad jag förstått är att de flesta får en längre blödningsperiod när man har mens och vissa får mer mensvärk. Så om man har haft mycket mensvärk innan ska man kanske inte ta kopparspiral.

Skriv sen om vad det blev!

Linn said...

STORT grattis! :) Så härligt när man får ett hus eller lgh man önskat sig. Jättefina bilder också.

micksan said...

Vad underbart! Grattis! :) Själv bor vi i en trea, men hade gärna haft ett extra rum. Sagas blivande rum är ett datarum just nu, fast egentligen har vi väl planer på att sälja bort den stationära datorn då vi har då bärbara, men har ju en stor bokhylla med grejer som vi inte vet vars man ska göra av med. Hm, återstår att se :)

Anonymous said...

Ett stort grattis!! vi flyttade till en 4:a nu i sommar och det var helt underbart. att ha ett rm för lite känns och så blir det även när man har två barn i en 3:a som vi hade förut. er nya lgh låter underbar, hoppas man får se lite bilder sen!!

är inne då o då o spånar på din blogg, men är dålig på att kommentera. stor kram från Sandra (am zandra)

Melanie said...

vad roligt, stort grattis!

J said...

Grattis! Ser själv väldigt mkt fram emot att dubbla våra 40 kvadrat i slutet av den här månaden. Fattar inte vad vi ska göra av så mkt yta, haha.