Thursday, August 19, 2010

Kul!

Kom hem från föräldraträffen för ett tag sedan, och vad kul det var! Det var två nya tjejer i vår grupp, med bebisar födda 20 och 21/4. Alltså i princip samtidigt som Majken som också är född den 21/4. Linn hette tjejen som jag satt bredvid, hon fick sin Oscar den 20/4. Vi hade väldigt mycket gemensamt! Relativt nyinflyttade (1½ år mot 1 år för mig), unga (26 och 23), första barnet, trött på att vara ensam hemma med bebis (...) och så bor vi 20 min ifrån varandra! För att inte tala om att hon hade en skitsnygg vagn OCH delar mina värderingar om att pojkar och flickor kan ha alla färger. Oscar hade röd body och låg i lila vagn, Majken hade grön mössa och låg i grön vagn ;) Vi ska höras av och träffas om någon dag, det ser jag fram emot!

Majken var förresten inte så samarbetsvillig idag då det blev dags för babymassage... Första benet gick bra, hon ville vända på sig så hon fick helt enkelt ligga på mage (de andra låg på rygg) Men när det var dags för ben nummer två blev hon kinkig och grinig, så då blev det bröstet. Sen hann vi inte med någon mer massage... Får prova hemma istället, innan det blir fortsättning nästa gång om två veckor på nästa föräldraträff.
Annars tycker jag träffarna är ganska menlösa tyvärr. BVC-sköterskan har inget planerat utan ber oss om att hitta på saker att prata om, inte helt lätt i en grupp med nyblivna föräldrar som inte riktigt vet vad man ska säga.

Och Majken är feberfri nu, bara lite snorig.

2 comments:

Johanna said...

Åh vad kul! Jag vill också hitta nån mammakompis, hatar att vara ensam varje dag. Vår f-grupp har inte startat ännu, startar i slutet av månaden och då är det bara en träff per månad.. Och f-gruppan innan förlossningen var ju ett skämt. Vi var ca 70 par och hade en paus på 5 minuter där emellan. Lycka till o connecta med nån då...

Ang kläder håller jag fullständigt med. Ok, nu skulle jag inte kanske klä min son i spets och klänningar, men annars får han ha precis vilka färger som helst. Dock har man fått så extremt mycket kläder i present, så det har inte varit lönt att köpa något själv eftersom allt inte hinner bli använt, men när jag får t-shirtar med spiderman på spyr jag lite inombords.

När alla har tröttnat på att köpa kläder till lillen ska jag köpa mindre "tuffa" kläder. Han ska ha barnkläder, inga kläder för bad boys eller så. Brukar du läsa Lady Dahmer? Tycker hon har tänkvärda åsikter när det gäller genus och sånt.

Linn said...

Va kul! :D VErkligen toppen när man hittar ngn som man kommer bra överens med och som är i samma situation som en själv. Blir lite ensamt ibland om dagarna.:)