Friday, July 9, 2010

Tillbaka!

Nu är vi hemma igen efter en helt underbar men ganska hektisk vecka. Samtidigt som man ska ha tid att koppla av, bada, ligga på soldäcket och läsa så ska man hinna göra och se himla mycket OCH träffa alla man inte träffat på ett bra tag. Phew säger jag bara! Jag hade lätt kunnat vara kvar en vecka till, tyvärr gick det ju nu inte pga. motordagen imorgon som min kära sambo ska hjälpa till med. usch vad sur jag är på mig själv, planerade ju inte alls utan ville bara åka så fort alla hade semester. Nu missade jag en hel del för att vi for nu och inte sen, men men. En erfarenhet rikare.

Majken var hur lugn som helst i bilen på väg upp, blev väl ca 3 stopp hela vägen upp (74 mil) Nu igår var det lite kinkigare, mellan Övik - Hudiksvall var det lite gnäll och amning och gnäll igen. Men antagligen beror det på att det var kväll, vi åkte mellan 18-03 (!!) Huvva. Iaf så sov hon sista timmarna, precsi som hon gör annars på natten också. Skönt för alla. Johan körde i ett ända tills vi hade kört förbi Kristinehamn, då fick jag ta över efter att flera gången sagt åt han att jag kunde ta över. Köra bil trött ska man inte göra, aldrig. Han däckade direkt bakom mig i baksätet.

Men som sagt, det var en underbar resa. Vi bodde hela tiden i familjens sommarstuga, mitt ute i skogen. Där spenderade jag min barndoms somrar. Det blev bad hela tre gånger, först när det var 17 grader på lördagen. Sedan när det var 20 på onsdagen och till sist på kvällen med kompis S och Johan, då var det 21+! Gud va kul vi hade, vi lekte och skrattade och höll på, Majken sov sött inne i stugan. Under dagarna antingen slappade vi i värmeböljan eller så var jag iväg och träffade folk. Linn var jag hos på söndagen och vi pratade och promenerade ute samtidigt som vi försökte uthärda värmen, då var det nästan hemskt! Jordgubbar och glass åt vi, efter att Linns pappa fått öppna glassåsen... Jag får skylla på att jag sällen äter sådant och att det var en ny förpackning... Sedan var jag iväg till min vän A, som jag hade hoppats skulle föda medans jag var uppe men inte då ;) Lycka till A om du läser det här!

Till alla fina jag träffade, ni betyder jättemycket för mig och jag hoppas vi ses snart igen, trots avståndet mellan oss. Stor kram!

Nu ikväll ska vi iväg till Grän för firande av 10-årig bröllopsdag, trevligt!


ps. Bilder kommer, tyvärr är kameran på vift just nu.

3 comments:

Linn said...

härligt tt vara på landet men det brukar vara skönt att komma hem igen också.:)

Anonymous said...

Låter som ni haft det mycket bra! Alltid skönt att bara komma bort... :)

Linn said...

Du betyder mycket! Jag hoppas att det inte dröjer så jättelänge tills vi ses igen för det är lika roligt varje gång. :) Kram!