Friday, July 23, 2010

Lustiga tanter

I tisdags for jag iväg på en stor second hand här i Karlstad, hade såklart Majken med mig i barnvagnen. Väl inne stötte vi på en "äldre dam" (tippar på 80+ iaf?) Hon blev ju genast helt begeistrad över lilla Majken "åh så söt hon är" osv. Frågade också om det var tjej eller kille, antingen får jag den frågan eller så tror folk att hon är en pojke. Beror antagligen på att jag tycker om att klä henne i brunt och grönt, naturtoner sådär. Hursomhelst. Sen kom hon in på sina egna barn, frågade om Majken var snäll osv osv. Plötsligt petar hon till min mage och frågar "om det är dags igen?" Men då säger hon snabbt att "nej det går ju inte så snabbt efter den första". Jag blev så paff! Eller ja inte förvånad, för jag är ju inte precis platt och vältränad. Men bara så paff! Kände att oj, nä nu har vi pratat nog här. Sa lite till innan det blev hej och tack.

Jag har läst om andra som råkat ut för det här också, var väl bara en tidsfråga att det skulle hända mig också ;)

4 comments:

helenesskolsida said...

Säkert i all välmening men ibland borde folk lära att knipa. Kommer fortfarande ihåg när jag var i v19 och en tant tyckte jag mullat på mig lite väl mycket. Jojo, tack för den du ...

Rebecca said...

Fy f-n vad osmidigt! Det har hänt mig med... Det var också en gammal tant. Bara att försöka glömma, eller skratta åt det.

Tova said...

Men gud, att hon vågade säga så :O

Och vad lustigt, i mitt fall får jag ofta frågan om Elliot är en HON, eller så tar de bara det för givet... hehe... och då är det inte ens när han har sina rosa kläder på sig :P

Johanna said...

Suck. För det är ju såååå ovanligt och förfärligt att man har putmage 3 månader efter en förlossning.

Det värsta är att det verkar vara just kvinnor, unga som gamla, som ska ställa krav på andra kvinnor om hur man bör se ut, vad man får göra och hur man ska vara som mamma. Och jag ät så trött på den skitmentaliteten.

Vi är inga maskiner, vi är kvinnor.