Sunday, July 11, 2010

White thrash

Åh, jag vet inte ens om jag ska skriva det här - men usch så WT jag kände mig idag! Föreställ er det här: jag kommer gående i sunkiga shorts från semestern, vit amningstopp (alltihop behövde en tvätt för ett tag sen...) Framför mig har jag barnvagnen som är full av petflaskor och ölburkar (i påsar) som stått och väntat på att bli pantade läänge. (OBS, inte min öl! Öl är fruktansvärt äckligt enligt mig) På min mage hänger Majken i en bärsele, iförd endast blöja och solhatt. Som pricken över i har jag knallgula fejk-crocs på fötterna. Åh vad hemskt det låter. Men så var det idag när vi kilade ner till affären för att fylla de tomma köksskåpen.


Tur att Majken alltid håller stilen iaf.

En sak som jag läst lite om men inte riktigt råkat ut för själv hände igår: främlingar som bara måste känna på ens barn och inte ens frågar om lov. Jag bar runt Majken i bärselen igår på Borgviks Motordag (fullt av gamla bilar, båtar och allt med motorer) Då jag vänder mig om efter att ha tagit en bild står jag alldeles bredvid en kvinna som bara tar tag i Majkens fot och känner på den. Sedan säger hon något i stil med "jag kunde inte låta bli!" Nähä? Visst, hon gjorde inget direkt elakt, men det kändes inte okej. Jag hade aldrig kunnat gå fram till en vuxen människa, känt på denne och sedan sagt - "jag kunde inte låta bli!". Är barn en sorts allmän ägodel som det bara är att klämma och känna på? Precis som med bebismagar som folk gladeligen tar på? Det enda jag vet är att jag aldrig skulle ta på någon annans barn utan lov. Hoppas de flesta förstår det.

Förresten, idag är det så fruktansvärt - jag menar fruktansvärt - varmt. De här dagarna ska jag tänka på i vinter när jag svär över att det är -20. Nu är det +30 grader, och ännu varmare (!!) på övervåningen. Aldrig att jag bor på fjärde vpningen igen, iaf inte här.

Bjuder på lite bilder från vår sommarstugesemester hos Majkens morfar och de underbara bilarna från igår, bland annat.








Kontraster... Volvo PV, Citroën 2cv och en Lamborghini Gallardo.


2 comments:

Linn said...

härlig bilar. :)

Tova said...

Haha, alla har vi våra WT-moments ibland ;)

Och du är inte ensam om att längta efter svalka och vinter, jag hatar att tvingas duscha typ 3 gånger om dagen! Haha... inser att jag nog inte skulle vilja bo i ett tropiskt land trots allt.