Tuesday, July 27, 2010

Lat

har jag varit som inte uppdaterat ordentligt! Vi var ju på BVC i torsdags för vaccination av Majken. Det gick bra, två små stick och två galltjut... Usch för att tvångshålla sitt barn små ben samtidigt som hon tjuter av smärta. Men sen gick det över på en gång då vi tröstade och pratade med henne. Snuttan.
Här kommer hennes siffror förresten, 3 mån + 1 dag:
Vikt: 5.320 g
Längd: 62 cm
Huvud: 42 cm

Sen var hon vaken, nyfiken och lyckades charma sköterskan med sina leenden ;)

Efter den utflykten knödde vi in oss i bilen och for till Årjäng, för att hälsa på P och J. De bor på ett underbart litet ställe ute på landsbygden. Gård med hästar, grisar och katter. Kattungar just för tillfället också :) Vi fikade lite, tog en tur in till Årjäng där vi åt kinamat - Majken sov medans vi åt (!!). Sedan for vi hem för att byta om och packa ihop oss för lite fiske, bad och fika nere vid båtbryggan en halvmil från deras hem. Eller ja, det var bara I som badade ;) Sen blev det varma mackor hemma hos dem framför TV'n. En mysig utflykt. Fast alldeles innan vi skulle åka hem kände jag hur VARM Majken var så vi passade på att ge henne en Panodil supp innan vi for. Jag undrade hur det skulle gå men den var så ynkligt liten så det gick bara bra.

Igår var jag med mamma och J och såg Inception. En fantastisk, invecklad och otroligt jobbig film (inget man slappar till, man måste TÄNKA) som jag bara måste se igen. Det var lite Matrix-vibbar fast något helt annat, så mycket djupare. Som mamma sa, det var en film som alla får ut olika saker ifrån. En film där var och en ser olika saker.

Just nu är jag hemma, alone med Majks och Daffis. Johan har sin första jobbdag efter semestern idag... Kanske man skulle ta aen promenad ner till staden? Ta bussen någonstans man aldrig varit? Det är fördelen med att åka gratis buss och det faktum att man bara borr här i ett år.

No comments: