Thursday, July 29, 2010

Ett inlägg om två babysitters

Vår babysitter har egentligen alltid stört mig lite grand, eller framförallt Majken. Anledningen är att hur vi än ändrar läge på den så sitter hon inte bra! Den är bred, grenen är alldeles för långt ner (passar kanske en ettåring) och benutrymmet minimalt. Så jag gick och surade över de pengar vi lagt ut på en babysitter som inte alls var var jag hoppats - tills jag för ett tag sedan stötte på en gammal en från BRIO, troligen åttiotal. Numera sitter Majken perfekt! Den har skålad smal sits och en gren som sitter nära ryggstödet vilket gör hon sitter stadigt, dessutom har den ordentligt med benutrymme. För att inte tala om de roliga träkulorna som kom på köpet, de kan hon stirra på länge. Hon ser så lustigt konfunderad ut ;) Sen att den är snyggare och blev min för 65 kr gör ju inte saken sämre.

Note to self: köp inte för att den ser bra och flashig ut i affären, köp för att du vet att den möter dina behov.



Ni ser ju hur glad hon är! Notera den söta retrosovpåsen (70-tal?) jag fyndade för 15 kr second hand.

2 comments:

Anonymous said...

Jisses.. Det där med babysitter är de enda stora vi har kvar att inhandla, men det känns ju inte alls värt att köpa en ny som är jättedyr. Bra att höra att det faktiskt går bra att ha saker som inte är nya! :)

Melanie said...

Åh vad härligt att läsa!! Idag verkar alla vara så noga med att allting måste vara helt nyss, kosta massvis och vara av det allra senaste. Jag gör gärna fynd och köper begagnat och som du säger, nytt är inte alltid bäst. Vi har inte köpt ngn babysitter än, men det brukar finnas rätt så många ute på blocket hela tiden, så det blir en därifrån iaf ;-)