Friday, July 16, 2010

Skönt

Fint och skönt ute, vi kanske far till stranden om en stund. Får se.

Jag undrar lite vad Majken väger, inte vägt henne sedan den 22/6 (två månader gammal) och då vägde hon 4.700. Nu måste hon ju ha passerat 5 kilo, allt annat vore konstigt. Lång och stor känns hon. Redan nu ser jag små nyfödda på stan och tänker "åh vad liiten" ;)

Det är annars kul att se hur hon utvecklas, vecka för vecka. Hon har sista tiden blivit mycket starkare i nacken och håller uppe huvudet läänge om hon ser någon/något intressant. Trycker i med armarna i backen och kämpar med huvudet. Hon har också börjat försöka vända sig från rygg till mage, men det vill sig inte riktigt - än! Hon har blivit mycket mer rörlig och stark på alla sätt faktiskt, sparkar och vrider sig och håller på. Om jag lägger henne på på rygg i babygymmet så ser jag hur hon långsamt ålar/rör sig ett helt varv runt på rygg. Först är fötterna mot mig, sedan är dom mot skåpet, sedan mot vitrinskåpen och soffbordet... och sedan framme mot mig!

Sen undrar jag om det är tänder på G, för hon har börjat dregla som bara den och ska stoppa in handen i munnen och suga och tugga. Lite hård är hon uppe till höger i gommen också. Tilläggas ska att Johan fick tänder som 3-månaders... Hm.

Lindex Shop Online - E1 v 28!! Body

Himla söt muminbody, från Lindex

1 comment:

carolina said...

jo jag vet :) jag skrev bara BF eftersom vi inte vet när hon kommer än :) men han har tagit 10 dagar plus en vecka extra i anslutning till de dagarna som han fått godkännande från sitt jobb för när hon är född :)

den där muminbodyn är så sjukt fin :D