Friday, July 30, 2010

Härliga fredag

För ett år sedan var vi på Liseberg de här dagarna och visste inte alls om att jag var gravid. Fast det var också just i Göteborg som symtomen började komma, efter bara en vecka (!).


Idag har jag varit produktiv! Städat och organiserat i vårt förråd i källaren, och det var inte lite att göra där. Först försöka få en överblick, sedan börja städa ut iaf hälften av vad som var där inne. Problemet är inte att vi har för mycket grejer där nere egentligen, problemet är att vi det senaste året bara slängt in sakerna eftersom. Resultatet var inget vidare... Nu däremot är det som ett helt annat förråd, bananlådor stor prydligt uppställda och jag har försökt att minimera antalet påsar - med andra ord få ner så mycket som möjligt i varje påse. Sen har jag också börjat lägga saker som hör ihop tillsammans, alla barnsaker på sitt ställe, mina kläder, Johans pryttlar, ponnysarna osv.
Det blev iaf jättebra.

Sedan smittade det av sig på hemmet också, så byrån i vardagsrummet som förut också var mest av ett hav av oorganiserade papper är nu organiserat. Mycket kunde slängas också.

Nu har jag varit en tur till affären med syrran och handlat lite nödvändigheter, Majken låg i vagnen men protesterade sedan så hon fick åka i bärselen. På huvudet har hon en supersöt hjälm-mössa från Katvig, fyndade den på en second hand här i stan i tisdags :)



Fast just här sitter mössan lite på sniskan...


Igår fick jag förresten äntligen min bärsjal, en Looma Sino, började nästan tro att den aldrig skulle dyka upp...
Provade den på Majkens isbjörn, den fick hon när hon var två dagar gammal av Johans träningskompisar.




Gick ju riktigt bra, ska bli kul att testa på Majken :)


Ikväll blir det bio med mamma, vi ska se "Capitalism: a love story" av Michael Moore. Majken får vara med pappis.

No comments: