Wednesday, June 30, 2010

Off we go!



Tidigt imorgon beger vi oss iväg, åh vad jag längtar! Kass bild, men men. Nu ska vi bada (förhoppningsvis), fiska, basta, gå skogspromenader, gå på loppis, träffa släkt och vänner - underbart!

Senaste dagarna har Majken varit ovanligt kinkig, och bajsat har hon inte gjort sedan i måndags... Hon bajsar vanligtvis flera gånger om dagen! BVC-sköterskan sa att det inte var någon fara när jag ringde imorse, men något knas måste det ju vara... Jaja, det är bara att amma amma amma som gäller nu!

Sötisen, nu precis släppte hon ljudligt tutten för att lägga hakan på den och somna. Bättre huvudkudde finns liksom inte :)


Bild från Grän i helgen som va, gumman vill bli buren såklart!


Dagens lärdom: Dressman har öppet köp i 6 månader (!!) Och jag som tyckte Lindex 30 dagar var generöst.

6 comments:

Fru Kohl said...

Albin gjorde också så, slutade bajsa alltså. Från flera gånger per dag till en gång till inte alls. Men han är nöjd och glad och så länge man helammar kan de små livet tydligen inte bli förstoppade (enligt BVC)

Linn said...

åh vilken söt bild på lillan! vart har du köpt mössan??

Sandra said...

Min BVC sköterska sa att dom ibland inte bajsar på 10 dagar och det är helt normalt, så länge dom har 5-6 våta blöjor per dygn.

Ja han älskar att bada, så det är inte för att tvätta honom vi badar utan för närhet och lek. Han brukar duscha med mig ibland också, han tycker det är jättemysigt. Hade jag märkt att hans hud inte tog bra till det hade jag inte gjort det. Men var 4e eller 5e dag tycker inte jag är så ofta.
Men varför har du bara badat henne 2 gånger på 2 månader, det låter lite :P

J said...

Sv: Men alltså, det är en social konstruktion- det var det jag ville påpeka. Även 'medicinska skäl' kan ifrågasättas i den mån det skadar barnet eftersom alla verkligen inte vill se kromosomfel eller behöver fastställa graviditetens längd. Det är ju helt klart produkter av moderniteten och effektiviteten.

Bara för att man gör könsUL behöver man ju inte lägga minsta vikt vid det, eller hur? Vi blir inte det minsta besvikna om det skulle komma en pojke istället för en flicka. Syftet med det ultraljudet var nämligen att slippa känna sig som kroppsligt objekt för gissningar mer än nödvändigt.

Och jag vidhåller- det är mängden UL som är skadliga, det är inte syftet som avgör. Strålning är strålning oavsett.

Sandra said...

Jag köpte en begagnad Emmaljunga i höstas. Men nu har det börjat knarra så in i, trots flera försöke med inoljning. Hjulen är inte helt okej heller, så har hållt ögonen öppna efter en ny. Nu hittade vi denna som var 6 månader gammal till ett bra pris så vi slog till

Malin, 22 år Gravid BF+1 said...

Hihi okeej spännande ;:)