Thursday, June 17, 2010

Vart tar tiden vägen?

Det går verkligen så fort, veckorna alltså. Få se nu, i söndags var jag ute och "orienterade" när det började regna. Jag gjorde dessutom ett nesligt misstag på en kontroll: gick in i skogen ungefär 5 meter för tidigt och gick omkring i meterhög sly och ormbunkar som gick till midjan på mig... Blött var det också. Bara för att ge upp och sedan efter 5 meter på stigen hitta kontrollen. Stigen som gick upp till kontrollen var ungefär lika bred som E4:an. Vilken miss!
I måndags var jag också ute och letade kontroller, fast i stan. Var ute i två timmar och det blåste så jag trodde jag skulle bli sjuk. Fast helt hundra är jag inte nu... I tisdags var det bio med Jannike och igår var det inte så mycket som hände. Var ute på promenad med min syster.
Jo förresten, pratade lite med pappa om att åka upp till Övik i sommar. Troligtvis blir det runt vecka 27, det ska ju klaffa med Johans och pappas semestrar och så. Men åh vad jag längtar! Sommarstugan, alla jag vill träffa, få ha med sig Majken upp till Övik för första gången. Hon ligger förresten och sover i sin säng nu. Skönt, hon har varit lite kinkig idag på förmiddagen.
Är det förresten bara jag som har en bebis som i princip vägrar napp? Hon har den inne en stund, sedan spottar hon ut den. Visst, det kanske är bra på sitt sätt. Men när mina bröst får hoppa in som napp så blir det lite jobbigt. Lite svårt att göra annat än att hålla i henne dygnet runt. Annars har det varit en bra vecka, hon somnade och sov fram till 4:30 alla nätter från fredag till måndag. Har varit två nätter när hon somnat hos mig nu, men men. Två steg fram och ett steg bak, huvudsaken är att det går framåt och att hon mår bra :)

Nu ska jag se till att få saker gjorda här hemma!

2 comments:

Helena said...

Låter underbart att hon kan somna själv. Jag måste alltid amma Siri till sömns. Försöker verkligen lägga henne själv, men det funkar verkligen inte!

Anonymous said...

Hej!
Kul att du hittat oh gillar min blogg! :)
Skönt att höra att man inte är ensam och även fast jag inte vill att pyret ska komma ut nu, det är liiiite tidigt så har du så rätt i att det skulle vara skönt för då har man koll.
Antar att man får ta oron helt enkelt och försöka att inte låta den ta överhanden. :)